Tom i bollen

Sport:

Sport:
2,5

Handling: Unge Danny har sommarjobb som golfcaddy och hoppas vinna caddystipendiet för att få en collegeplats. Förvecklingarna och galenskaperna avlöser varandra på golfklubben men Dannys förutsättningar förbättras då han hjälper golfklubbens ordförande ur en pinsam situation.

År: 1980
Ann Ryerson
Brian Doyle-Murray
Hamilton Mitchell

Irwin

Cool intro-låt i denna, man liksom får känslan av att hamnat i ett nytt årtionde. Många gånger blir den lite små-töntig, men mycket roligt finns självklart med. Stort plus till Chevy Chase som är perfekt i denna film, en av de bättre.

Sweet_Jenny

En ganska okej bra film som Chevy Chase gör bra, agerar menar jag då. Rolig var den... värd att se även fast den är lite konstig, 80 tals film. Dem som gillar 80-tals komedi med Chase borde nog se den. Själv är jag inte så jätteförtjust med han, men filmerna han medverkar i, går att se...

SvenskaFilmNörden

Ojämn, men väldigt bra i sina bästa stunder. Dangerfield är bara för skön i den här filmen.

YZF-R1

Den var jätterolig tycker jag, en klassisk galen komedi med många skratt.

Av många ansedd som en komediklassiker. Alldeles för ojämn. Ibland hur kul som helst för att sedan vara rena gäspningen. Dangerfields kommentar till en av kärringarna håller dock än:
"Last time I saw a mouth like that, it had a hook in it."

murrays roll är helt opassande-FY!

Tom i bollen 2 (1988)