Aristocats

Handling: Duchess och hennes tre kattungar Toulouse, Marie och Berlioz bor i Paris i ett stort hus tillsammans med Madame och trogne betjänten Edgar. När Madame ska skriva sitt testamente överlåter hon hela sin förmögenhet till katterna, och efter deras död ska Edgar få rikedomarna. Då bestämmer sig Edgar för att få katterna ur vägen. Men som tur är finner katterna hjälp på vägen tillbaka...

År: 1970

Svante Thuresson
Lasse Bagge

crack_of_dawn

-Mjau va bra!

Ännu en av Disneys lysande klassiker!

Det är ingen idé jag säger mer, utan se den genast!

TheHobbit

Den här disney-klassikern är verkligen sjukt übergullig! Jag älskar den. O-maley är så frän! Problemet är de svenska rösterna, de är verkligen usla. Men bortsett från den svenska rösterna så är denna en av de bästa disney filmerna.

Yasmin

Älskar den här filmen!!

zebrashit

Finns inte så mycket mer att säga än att jag verkligen älskar Disney filmer!

Svag 4:a. Har sett den många gånger och gillar den. Trevlig tecknad film som blandas med både spänning och kärlek :)

bananasplit_96

Disney är ofta pålitliga, och denna film är inget undantag! Lite ovanlig kanske, eftersom nästan alla huvudkaraktärer är katter. Men det är bara roligt! Min favoritscen är helt klart den där betjänten Edgar jagas av hundarna Napoleon och Lafayette efter att ha kidnappat kattungarna. Jag skrattar så jag nästan tappar andan varje gång jag ser den scenen! Den sköna liraren Scat Cat och hans gäng är förstås också en betygshöjare. Och naturligtvis Thomas O´Malley. Sångerna är härliga, de sitter kvar en lång tid efteråt. Ännu en bra film av Disney, som sannerligen förtjänar en fyra!

En av mina minst omtyckta Disneyfilmer. Det är väl handlingen som är lite tråkig och jag är inte så värst förtjust i musiken i den här filmen heller.

Sallee

Aristocats, är en underbar disney klassiker. Som är lite små lik 101 dalmatiner. Härlig musik och härliga djur :)
Gillade denna väldigt mycket som liten..

Betyget hamnar på en 3:a

ahh, filmen som fick mig att älska katter :D jag har alltid fullkomligt avgudat den här filmen och det kommer aldrig att sluta :D
Lite kort kanske :)

empan

kom ihåg när man såg denna när jag var liten, fantastiskt när de kollade ut genom fönstret och såg hunden med dess ägare och alla såg likadana ut som sin hund

Filmen är animerad