Scream 3

2,2

Handling: Sidney lever numera isolerat och ger via telefon råd till hotade kvinnor. Men så börjar hon plötsligt få skrämmande samtal. Samtidigt är resten av gänget involverat i produktionen av den nya "Stab 3", baserad på händelserna som tog vid under Woodsboro-morden. När en mystisk mördare börjar döda besättningen i "Stab 3", blir allt alldeles för bekant för alla inblandade. Sidney tvingas ut från sitt gömställe och spelet börjar om igen...

År: 2000

Kelly Rutherford
Liev Schreiber
Patrick Warburton

Copyright Nordisk Film

Faktiskt ganska okej. Den är ganska spännande och läskig, och när mördarens identitet avslöjas blir man rejält överraskad.

filmernas härskare

Jaha, vilken besvikelse det här blev. Hade klart höga förhoppningar om att få se ännu en genial film.
Visserligen dyker det upp lite nytt här och där (mördaren kan byta röst, m.m.), men fungerar dåligt. Skulle det här vara ännu en välgenomtänkt film eller en taskig uppföljare? Personernas diskussion om uppföljare i andra filmen stämmer: Uppfölare brukar inte hålla samma klass som i den första filmen..

Vilket stämmer här och blir en smart idé av manusförfattarna, men som dock inte hade tänkt på det, utan det blev bara som det är.

Filmen kunde jag inte gilla lika mycket som uppföljarna, eftersom det nu blir en tråkig Hollywood-miljö för karaktärerna, huvudrollen får nu veta sanningen om sin mamma och en viss figur vid namn "Silent Bob" dyker upp här med sin fule kompis. Det här förstör stämingen som bara lades till för att kunna koka ihop en film.

Även om vissa händelser är lite förutsägbara nu, klurade jag ändå inte ut vem tusan som var den verklige mördaren! Det här älskar jag i Screamfilmerna, men förblir en tunn avslutning på det vita spökets äventyr...

Jag blev väldigt besviken på trean eftersom den kokade ihop en ologisk intrig med en osannolik mördare, och dessutom rörde till alltihop så att händelseförloppet blev totalt oförståeligt.

stilis

Scream 3 är en dålig uppföljare, men däremot gillar jag filmmusiken väldigt mycket.

Jag har alla Scream-filmerna på Blu-ray, så Scream 3 ska ses på Blu-ray.

Skådespelerskan Neve Campbell gör en enastående rollprestation, hon gör det så trovärdigt och realistiskt!

En annan skådespelerska som heter Jenny McCarthy är himla snygg gör också en enastående rollprestation!

En upprepning av de tidigare två filmerna, men jag måste nog säga att jag tycker att detta är den bästa av de tre filmerna. Man ska naturligtvis inte förvänta sig ett mästerverk, men detta är en skön film att se när man vill ta det lugnt.

Jag uppskattar att denna är bättre än tvåan och dessutom med ett (mycket) oväntat slut. Inte särskilt mycket blod och tarmar så denna film är även för den magkänslige.

losdrivaren

Bra Vampyr rulle! Mycket skön vampyr vampyr jägare på korståg

Nienna

Den första filmen ser jag visserligen mer som en komedi än en skräckis men den är ju trots allt rätt bra ändå. Det är inte uppföljaren. Och det är definitivt inte den andra uppföljaren, Scream 3, heller. Men i vanlig ordning så vet de inte när det är dags att sluta.

dom här filmerna suger R*v seriöst jag hatar dom verkligen

Dolphingirl

Helt okej. Skådespelarna är de som lyfter den här filmen. Manus var inge vidare bra.

Biopremiär: 2000-04-14

Scream (1996)