Tarzan

Handling: Tecknad version av Disney. Tarzan växer upp bland apor i djungeln. När han blir äldre och stöter på människor måste han bestämma sig var han hör hemma.

År: 1999

Thomas Futvoyote
Hasse Andersson
Anders Öjebo
Siw Malmkvist

En typisk skräddarsydd barnfilm. Den har lite av allt; humor, sorg, spänning m.m. samtidigt som den levererar trevliga små moralkakor. Mumms! Bra för hela familjen ^^

Visst är den ett tråkigt koncept, men det fungerar ju så en stark etta kan den få som tröst.

Chamillionaire

Jag älskar den här filmen. Så förutsägbar och klassisk.. Precis som det ska vara när det gäller sånna här filmer! En STARK 4:a!

Venschla

Handlingen är rolig, musiken bra, lite sorglig och lite rolig = bra barnfilm. Tyckte faktiskt bättre om den här filmen när jag såg den senast än när jag var mindre och såg den. Människornas ”kroppsbyggnad” irriterar mig dock(a).

djerryg

En av de absolut bästa disneyfilmerna. En riktig hjälteberättelse som på ett magiskt sätt fångar budskapet om frihet och kärlek. Tack disney!

Ajice

Musiken är underbar, handlingen är dock lite seg på sina ställen. Dock bra!

Den här filmen gillar jag starkt. Den innehåller det mesta och blir aldrig tråkig. Bra musik dessutom och många fina budskap. Känns som en familjefilm.

losdrivaren

Har killen problem eller är det något i bakhuvudet som ligger och pyr???

En av de Disney filmer som jag har gråtit till. En av de bättre Disney filmerna och som innehåller en av mina favorit citat vilket är det när hans mamma (apan alltså) visar att de har samma näsa och ögon, men när Tarzan ändå tycker de ser olika ut, så visar hon att hennes hjärtan slår precis som hans. Jag älskar den scenen!

Evenstar_92

En nyare Disney, det märks ju på engång.
Men jag tycker ändå den håller mottet bra.
Den har en sån fin bakgrund, och det lyfter alltid upp filmer.

Ludwig06

Helt OK men lär nog inte klår andra bra Disneyklassiker.
Bättre i alla fall än tvåan och tv-serien.

Filmen är animerad

Tarzan & Jane (2002)