Och han älskade dem alla

Handling: Åtta kvinnor är kidnappade. Alla är vackra. Alla är intelligenta. Kvinnornas slutgiltiga öde ligger nu i polismannen och psykologen Dr Alex Cross och Kate Mctiernans händer.

År: 1997
Jeremy Piven
Gina Ravera
William Converse-Roberts
Helen Martin

Varje minut med Morgan Freeman är en fröjd. Även Ashley Judd är bra, men hon är inte ultimat för den här rollen. Jag blev mycket imponerad av filmens första halva - originellt och mycket spännande. Sen växlade filmen plötsligt spår och blev onödigt komplicerad. En twist på slutet som tyvärr rörde till hela filmen för mig. Löjligt och b-igt.
"Multiply your anger by about a hundred, Kate, that's how much he thinks he loves you."

bra och spännande film. Morgan Freeman bra som alltid.

Riktigt bra thriller. Morgan Freeman bra som alltid :) men även dom andra gjorde bra skådespelarinsatser :) Får en stark 4:a

En helt okej film, sevärd en gång. Bra skådespelarinsatser.

antoniuz

klar 4'a

En riktigt bra thiller asså! Morgan Freeman gör som alltid en superjobb!

Ganska bra thriller men den är inge läskig!

En - 4 som film, men en klar 4 inom sin egen genre.

Taglines: A detective is searching for a deadly collector. His only hope is the woman who got away. / Smart Girls. Pretty Girls. Missing Girls.

En klart bra och smart film pga ett smart manus med en smart intrig. Mycket bra skådespelarinsatser likaså. Det enda riktigt dåliga är slutminutrarna, som känns helt ologiska och därför B-iga - kan ej förklara varför utan att SPOILRA. Judds rolls agerande känns ologiskt ur minst 2 aspekter - så skulle man INTE göra i verkligheten. Oavsett så är den spännande som bara den. Hamnar så klart i DVD-samlingen.

Trivia: Campus officials at the University of North Carolina refused to agree to allow filming on campus in Chapel Hill because of the subject matter of the film. Hence the only UNC-Chapel Hill campus scenes are the flyover shots. / At one point, Denzel Washington was to star, but he had to drop out due to scheduling conflicts, and Morgan Freeman was brought into the project.

I spindelns nät (2001)