Drakarnas rike

Handling: Under ett tunnelprojekt i nutida London väcks ett eldsprutande monster som legat och slumrat i århundraden till liv - och helvetet bryter loss. Tolvårige Quinn (Bale) ser sin mor, en av arbetarna, dö i sin flykt från terrorn. Tjugo år senare är Quinn högste chef för brandkårsväsendet och kämpar för att säkra människans fortsatta existens. Han lever tillsammans med en grupp människor på en isolerad borg och försöker skydda sig från de vildsinta drakarna som dominerar såväl i luften som på marken. På sitt farofyllda korståg med syfte att finna och förgöra odjuren huserar den amerikanske militära ledaren Van Zan (McConaughey) och hans män i Quinns borg. En vild kamp om makten blossar upp mellan de båda ledarna, men till slut inser de att det bara är en ras som klarar sig levande ur detta inferno!

År: 2002

Doug Cockle
Randall Carlton
Chris Kelly
Ben Thornton

Filmen är ganska mesig och fattig och förutsägbar. Det var knappt att jag brydde mig om att se färdigt den.

Sqrl

Trots att jag tyckte den var löjlig och överdriven till en början, blev den mer och mer spännande under tiden. :)

en mycket långtråkig film så inga plus alls

den va bättre nu när ja såg om den men den va fortfarande inte jätte bra men helt godkänd att titta på

Rauk_boy

Hade man gjort denna film snäppet storslagnare så hade den kunnat bli riktigt bra. Plus till McConaughey som gör en roll som inte bara är svår utan en roll som är en, hur ska man säga det, så lite McConaughey-roll som det går efter vad han bevisat hittills i sina filmer. Bale, bra, Scorupco, bra, annars... kunde varit större och öppnare och scenen där "framtids-vildarna" dansar till ravemusik efter att ha dödat en drake blev lite för mycket.
Den här filmen har fått väldigt bra eller väldigt dåliga betyg, jag ger den något mitt emellan.

okej film, men ej mycket mer än så. Får en stark 2:a

Jag hadde högre förväntan på filmen men det är typ bara svenskan som är bra!