Chicago

Musikal:

Musikal:

Handling: Den unga, oskuldsfulla Roxie Hart drömmer i sin sjaskiga lilla lägenhet om att en dag få stå i dyrbara kläder på en strålkastarbelyst scen inför en jublande publik. Precis som den åtråvärda idolen Velma Kelly, stadens livsfarligt vackra vaudevillestjärna.

Ödet vill att de båda kvinnorna hamnar i samma fängelse, anklagade för mord. På avdelningen regerar fångvaktaren "Mama" Morton med fast hand. Men om den diskret fylls med prasslande dollarsedlar, kan saker och ting lätt ordnas, som t ex kontakt med en kändisadvokat...

År: 2002

Colm Feore
Jayne Eastwood
Mya

BeckyLou

En av mina favoritmusikaler. Mest för att alla musiknumren utförs pa scen och att de inte börjar sjunga ute pa gatan hur som helst! En snygg och välgjord film och som sagt alla musiknumren är skitsnygga. Det är kul att se Richard Gere sjunga men Catherine Zeta Jones är bäst.
Väldigt bra och en klar fyra!

Molina

Svårt att misslyckas med Chicago, de kvinnliga huvudrollsinnehavarna gör oss inte heller besvikna. I Queen Latifahs tolkning blir även Mamas paradnumnmer starkare än i flera av scenversionerna. Gere kunde dock ersatts av nästan vilken manlig skådespelare som helst.

Pesole

Chicago, var en av de sämsta filmerna som har gjort hittils, den var så dåligt.

Carrow93

Väldigt rolig med häftiga sång och dans nummer. Filmen utspelar sig i 20-talets i Chicago. Det är fina kostymer och en väldigt färgglad film. Gillar man musik och dans kommer man garanterat gilla denna film.

Milla86

Alltid spännande att se filmstjärnor sjunga. Själva handlingen är faktiskt intressant. Den som tillför mest till filmen är Renée Zellweger. Den kvinnan kan verkligen spela vad som helst!

Musiken är väldigt medryckande. Filmen är helt klart sevärd!

Mycket bra musikal som bjuder på show!!

betydligt bättre än vad jag trodde, och jag gillar inte ens musikaler :P

chokladberoende87

En helt okej, film! Roligt med sång och dans. Men har sett bättre.

Flora

Musiken och kläderna är hel coola. Skådespelarna är bra. Absolut en film som borde ses.

stankovic

Bra musikalfilm med många bra skådespelare helt klart sevärd.

Filmen är både i färg och svartvit