Beck

Handling: Den första Beck-filmen med Peter Haber och Mikael Persbrandt! En dag råkar en person, som jobbar på förbränningsanläggningen i Stockholm, till sin fasa hitta en kropp på väg in i ugnen bland soporna. Martin Beck får ta hand om det svåra fallet. Han utgår från att ett mycket brutalt mord har begåtts, men han vet inte när, var, eller hur. Hans enda spår är en kodad adress på Internet, från en man som kommer att mörda igen.

År: 1997
Regissör: Pelle Seth
Originaltitel: Beck
Alternativ titel:Beck - Lockpojken
Ursprungsland: Sverige, Tyskland, Danmark, Norge
Längd: 01:34, 01:31 (DVD)
Ingår i tema: Beck

Ingvar Hirdwall
Rebecka Hemse
Michael Nyqvist

F_uckFace

orkar inte skriva på alla beck så jag skriver bara på den här beck är något sveriga borde vara stolt över för det topp tio av sveriges bästa filmer en applåd klapp klapp klapp

inte en av de bästa men Beck är ändå bra :)

heroin

En av de sämsta Beckfilmerna, riktigt tråkig faktiskt.

Tyvärr åg jag de nyaste Beck-filmerna innan jag såg denna, så det blev en besvikelse att se den.. Men man ser hur mycket svensk film har förbättrats de senaste åren, så det är ju något positivt iaf.
Handlingen håller för en trea.

Charley

NEJ, NEJ, NEJ och åter NEJ! Peter Haber passar definitivt inte i Martin Beckfilmerna! När han säger sina repliker låter det tillgjort och överdrivet, likaså när Persbrandt försöker överglänsa den fantastiska Rolf Lassgård som Gunvald Larsson. Gösta Ekman är tusen gånger bättre som Martin Beck. Filmen är lite seg och musiken är inget vidare. Den första i serien är den sämsta.

Är ett stort fan av Beckfilmatiseringarna med Haber och Persbrandt. Mycket bra inledning, sätter nyansen av vad som komma skall i denna senaste variant av Maj Sjöwall och Per Wahlöös karaktärer. Stark trea!

Halloween_fan

Första Beck-filmen är rapp, spännande och underhållande.
Ända tills slutet.
Varför var det tvunget att avslutas i en hiss? ja, ni hör ju hur det låter.
Man hade kanske kunnat lägga in en sjyst biljakt? DÅ hade det blivit en femma.

anddav507

En väldigt krånglig film, häng med säger jag bara!

Och va är de mer spännande klimaxen som finns i alla andra filmer?

Besviken på första beckfilmen.