Pippi Långstrump på de sju haven

Handling: Ända från Söderhavet kommer en dag en flaskpost till Pippi. Flaskan innehåller ett meddelande från Pippis pappa, kapten Långstrump, som fångats av sjörövare och nu ber sin starka dotter om hjälp. Pippi tvekar förstås inte en sekund. Tillsammans med Tommy och Annika ger hon sig iväg mot Söderhavet för att rädda sin pappa. Men det är många faror som lurar på vägen och ännu farligare blir det när de kommer fram till Porte Piluse, platsen där sjörövarna härskar.

År: 1970

Jarl Borssén
Öllegård Wellton
Fredrik Ohlsson

Spirit1

Min första stora Bio kärlek.Pippi Långstrump på de sju haven.Kan en barnfilm bli bättre än så här!?.Nä det kan den inte.Det tog säkert hela min barndom för att förstå på fullt allvar att det fanns ingen sjörövarebåt vid namn Hoppetossa som seglade på de sju haven och vars hemma hamn var Kurreduttön.Synd för annars hade jag nog blivit pirat omgående. :)

TheHobbit

jag älskade den här som barn, men nu står jag inte ut med den längre. Bra för barn,
Jag ger den en femma från mini-jag ;)

Det här är underbart! Musiken och personerna. Man blir glad bara man tänker på Pippi.

IWantItThatWay

Pippi är väldigt rolig och speciell som vanligt. Ganska kul med en massa sjörövare, det känns ganska verkligt på nåt sätt. Roliga och bra skådespelare också!

bananasplit_96

En mycket bra film, som alla Astrid-Lindgren-filmer! Det finns lite pojkboks-äventyrs-känsla över det hela, men det är spännande och en hel del action. Miljön är också fin, staden ser ut som en riktig "sjörövarstad", med smala gränder och gamla stenhus. Kort sagt, en bra blandning mellan äventyrsfilm och barnfilm!

Kul film den är bara såå spänande! sjörövare fabbes farfars far..

Riktigt bra Astrid Lindgren film, får en 4:a

film man såg på när man var mindre :) vilka minnen

Lovlinesss_3

Spännande berättelse om Pippi och Tommy och Annika som ger sig ut på sitt livs äventyr med ett stort skepp på de sju haven. Följ dem på öde öar och i piratstaden.

Här kommer Pippi Långstrump (1969)
På rymmen med Pippi Långstrump (1970)
Pippi i Söderhavet (1999)