På rymmen med Pippi Långstrump

Handling: Tommy och Annika är trötta på mammas evinnerliga tjat, så de beslutar sig för att rymma hemifrån. Men att rymma utan Pippi är inte roligt, så Pippi får följa med! Pippi, hon vet hur man upplever skojiga äventyr. Hon kan cykla utan hjul och hon kan köra bil med fötterna. Inte är hon rädd för någonting heller. Varken att åka tunna utför ett vattenfall eller att möta en ilsken tjur. Och när Pippi är riktigt i form, då går hon på lina mellan två hus. Rakt över gatan, medan halva stan tittar på med hjärtat i halsgropen!

År: 1970

Pär Sundberg
Hans Alfredson
Fredrik Ohlsson
Öllegård Wellton

Den är så bra när och cyklar!
En riktig klassiker!

ännu en klassiker man såg som liten.. många härliga minnen

IWantItThatWay

jag tycker att pippi är jättefrän och Tommys skratt är roligt, haha. Jag tycker att filmen är jätterolig och charmig och det händer mycket i den. Jag skulle nog gilla den ännu mer om jag var yngre, men den får en 4:a iallafall ;)

Lovlinesss_3

Jag drömde om att få vara med om ett sådant äventyr när jag var liten ville också rymma hemifrån och bo mitt ute i skogen, leka med Pippi. De hittar på så mycket skoj.

Pippi är alltid bra... en stak 3:a

tosslan

Helt j*vla underbar! Älskar när de flyger med bilen och när pippi går i taket med Karlssons kalasklister!

Arcadia

bästa filmen som pippi har spelat i.

Här kommer Pippi Långstrump (1969)
Pippi Långstrump på de sju haven (1970)