Hurricane, The

Sport:

Sport:
4,0

Handling: New Jersey 1966. Den populäre boxaren Rubin "Hurricane" Carter har genom snabba och stenhårda slagserier nått toppen av sin karriär coh står redo för en match om världsmästartiteln i mellanvikt. Men på kvällen den 17 juni, några månader före matchen, kliver två svarta män in på en bar och skjuter kallblodigt ihjäl tre vita personer. Rubin och hans vän John Artis är oskyldiga men döms - av en helvit jury - på mycket svaga grunder och bristfälliga bevis till tre gånger livstid. Drömmen om världsmästerskap är för evigt borta och istället ställs Rubin inför sin värsta utmaning någonsin. Kampen för rättvisan.

År: 1999

Badja Djola
Vincent Pastore
Al Waxman

Nefern

Riktigt bra film, spännande och bra, sann story. Washington gjorde ett bra jobb, snacka om medlindande och ilska man fick! Han stämde dock inte med verkligheten...

rednaxela

Denzel Washington har jag alltid sett som en underhållande skådespelare som ofta gestaltar sina roller på ett mycket bra sätt och detta bekräftar verkligen min åsikt om honom. En mycket underhållande och gripande film vars kärna ligger i att skildra en historia som har sin grund i en verklig händelse. Denzel och alla andra gör detta mycket bra. Excellente

Även om den är lite väl enformig och seg så är historien väldigt gripande. Washington gör en av sina bättre skildringar och känns trovärdig. De flesta filmer som är baserade på verkliga händelser/personer är oftast väldigt bra, vilket The Hurricane bevisar.

BlackHawk

fantastisk! Spännande, rolig, sorglig, grymt soundtrack, otrolig skådespelarinsats av Denzel. Finns det mer att önska sig? Kanske var storyn lite för vrickad för Hurricane var i verkligheten inte så snäll även om denna rättegång var fel.

mycket mycket intressant film..det handlar om två ämnen jag gillar: boxning och fängelse..mycket bra spel av alla i filmen

daahniel

en mycket bra film , inte den bästa ja sett men verkligen inte långt ifrån ! MKT STARK 4 !

Social__Distortion

Riktigt bra film. Denzel Washington spelar som en gud. Bra story, väldigt intressant. och självklart Dylans Gudomliga låt Hurricane :P ren 5.a

En mycket gripande, intressant och skrämmande film! Man blir arg när man ser hur fel det kan gå, med tanke på att denna film är verklighetsbaserad.. Denzel Washington är strålande! Mycket sevärd!

Filmen är både i färg och svartvit