Good Morning Vietnam

Handling: Klädd i en helt regelvidrig uniform med ett uppträdande som skulle driva en rutinerad rekrytplågare till hjärtinfarkt, anländer discjockeyn Adrian Cronauer till Saigon. Redan morgonen därpå vrålar han ut sitt, GOOD MORNING, Vietnam följt av den våldsammaste rockmusik som någonsin glödgat den militära radiostationens trådar. Han är dagsmarscher bakom den gräns man satt upp för programinnehållet. Adrian Cornauer blev soldaternas idol, befälens mardröm och civilbefolkningens märkligaste upplevelse av en västerlänning.

År: 1987

Richard Portnow
Floyd Vivino
Cu Ba Nguyen
Dan Stanton

Man får blandade känslor av filmen, den är både tragisk och komisk och verklig.. Men jag tycker handlingen är lite fattig.

Shadowplay

Vi såg den i skolan nyligen och jag sov lite då och då. Men hans radioprogram var ganska kul faktiskt. Jag vet inte om jag lärde mig så mycket om Vietnamkriget precis men de krigsscener som var, var gripande.

En bra och rolig film...får en 3:a

martin88

En lagom engagerande film om man bara känner för att koppla av för en stund. Bra skådespelarinsatser och en hel del roliga scener gör filmen underhållande! På gränsen till långtråkig en period i mitten men sedan tar sig filmen mot slutet igen!

Social__Distortion

Bra film. Stark 4.a Rekomenderas.

tosslan

Jag kan inte påstå att jag minns så mkt av den, men jag minns att den är bra.

movie princess

en mkt bra film som man kommer ihåg även fast det var länge sedan man såg den..men ingen kan väl glömma Gooooooooooodddddddd mooooooooorning vietnam!