Long Kiss Goodnight

Handling: Sam börjar få tillbaka sitt minne från när hon var CIA agent, men har nu hamnat på organisationens dödslista. Hon tar hjälp av Mitch - en ärrad fd snut. De två jagas som villebråd i en allt vansinnigare hetsjakt.

År: 1996
Kristen Bone
Jennifer Pisana
Rex Linn

Copyright New Line Cinema

Det hela börjar lite lovande med lite "Harlin dum action", en snygg Gena Davids, trög men underhållande handling och annat smått och gott. Men efter halva filmen så vänder den dåliga, men fortfarande grovt underhållande smörjan till en bara dålig smörja. Allt är ointressant. Det är inte ens kul att se Davids som ett halv-schizofrent badass, eller Jackson försöka plagiera en av sina paradroller (pulp fiction (skillnaden är att han är good guy nu)). Harlin är hemskt dålig, men oftast brukar det gå se mannens filmer och sitta små pinsamt nog och njuta sig igenom det hela. Men tyvärr så går inte ens det här. Fruktansvärt dåligt, men tack för den första halvan så får filmen en extremt stark etta.

Nikita

Trots att filmen faktiskt innehåller några underhållande actionsekvenser, så måste jag underkänna den, eftersom den är så hemsk och osmaklig.

Milla86

En helt okej actionfilm, mest för att det är en kvinna i huvudrollen. Geena Davies passar perfekt som Samantha Caine. Hon kan spela både lugn och oskuldsfull lärarinna och ändå helt plötsligt slå om och bli en tuff spion.

Filmen blir faktiskt spännande emellanåt och det är intressant att se när den tuffa agenten faktiskt också blir mänsklig och bryr sig om sina nära och kära.

klinger

Det är skit bra action och jag tycker den nästan förtjänar en 5a men pga av att man går över gränsen til det trovärdiga ibland så drar ner det lite .

davis gör en riktigt cool roll

Evenstar_92

Jag tycker inte det var för mycket action, tycker den här var jättebra faktiskt.
Skådespelarna var det knappast något fel på, och inte handlingen heller.
Sänker betyget lite för att det är väl lite orealistiskt, men det är alla filmer så de är lugnt.

Ana-Ana

Skådespelarna i den här filmen är jätteduktiga, särskilt dom som spelar Samantha och Mitch.
Handlingen följer en röd tråd, och den är jättespännande och bra.
Häftiga scener ibland, som när hon står och lagar mat i köket, wow allså.
Ja, ni fattar när ni sätt den xD

Regndroppe

Den var bra.
väldigt spännande fast lite för mycket action.

tre