101 dalmatiner

2,5

Handling: Den illvilliga Cruella De Vil är besatt av pälsar av dalmatinervalpar. För Cruellas designer Anita och hennes man Roger är denna bisarra smak illa nog. Och värre blir det när deras egna två dalmatiner Pongo och Perdita, får en bedårande kull valpar... Denna lyckliga tilldragelse undgår förstås inte Cruella. Hon gör allt för att övertyga Anita och Roger att sälja valparna till henne. Men när Cruella misslyckas bestämmer hon sig istället för att stjäla dem. Därmed har hundhistoriens största räddningsäventyr tagit sin början.

År: 1996

Michael Percival
Neville Phillips
John Evans

Julskinkan

Helt klart en barnfilm men även rolig för vuxna att se, vilket är ett plus. Bra skådespelare och miljö. Den blir aldrig långdragen eller väldigt otrovärdig.

Timoti

Såg mycket av Disney som liten, nu tänker jag varför gjorde jag det? Skådespelarna är inte bra, de kan inte leva in i sin roll. Överdriven och tråkig, det är två enkla ord för den här filmen.

LisaMarie

Skådespelarna är helt okej, till och med bra, speciellt då Cruella. Effekterna är helt okej de också. Som helhet är filmen underhållande och faktiskt rätt rolig, både för barn och vuxna. Helt klart en sevärd familjefilm.

4- Jag är alldeles för svag för den här typen av film. En massa underbara djur som gör det trovärdigt kan inte bli fel. Filmen håller spänning hela vägen. Jag gillar den

Tempot är segt och jag orkar aldrig kolla färdigt (har väl försökt två gånger) men ska försöka ge den en chans till, och verkligen försöka förstå vad den handlar om.. Men till dess en tvåa.

en helt okej barnfilm, men inte mer än så. Gillar den tecknade mycket bättre

Lovlinesss_3

Nja tycker att den tecknade varianten är mer klassisk och mysig och mer spännande.

idai

Haha, kommer ihåg jag tyckte den va så rolig när jag var liten, speciellt när de ramlar på elstänglet, no wonder I like jackass , haha!

En riktigt bra barnfilm, som även passar vuxna!

Haha,ganska underhållande måste jag säga.

102 Dalmatiner (2000)
Cruella (2021)