10 orsaker att hata dig

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Hur långt är en kille beredd att gå för en date med rätt tjej? Romantisk ungdoms-komedi, inspirerad av Shakespeares klassiker Så Tuktas En Argbigga. Redan första dagen i nya skolan faller Cameron pladask för vackra Bianca, men Bianca inte får gå ut med killar för sin pappa! Han ställer som ultimatum att först när den griniga, totalt hopplösa storasystern Kat också går ut med killar, är det dags för Bianca! Cameron försöker lösa problemet genom att hitta en kille som kan tänka sig att gå ut med Kat - mot ersättning förstås...

År: 1999

Kyle Cease
Tarance Houston

Copyright Touchstone Pictures

tillfalligtnamn

En film värd att se tycker jag :) !
Den är både underhållande oh gullig, men vad som drar ner betyget är att den är rätt typisk amerikansk.

Angie88

Vad finns det att inte älska i denna film alltså? undebrara skådespelare (Heath & Julia speciellt) och musiken är skitbra!

Alkvettern

Helt ok romantisk ungdoms komedi. Klart sevärd.

nja, inte sådär jättebra. Jag förstår att andra kanske tycker det, men inte min typ av film

enwo

En film jag sett flera gånger, var själv i tonåren när den kom ut, och fortfarande brukar jag titta på den här filmen flera gånger om året :)
En bra film, som är sådär alldeles helt lagom, rolig och underhållande. Inte att glömma den otroliga musiken.

Det är en film som funkar lika bra för ungdomar idag som den gjorde 1999.
En klassiker!

Så jag måste nog tacka William Shakespeare att han skrev pjäsen "Så tuktas en argbigga" som filmen baseras på...

malinedwardsson

Jag gillar verkligen den här ungdomsfilmen, tror det har mkt med LEDGER och Gordon-Levitt att göra!

Alkvettern

Helt ok romantisk ungdoms komedi. Klart sevärd.

Antagligen den enda (jag resarverar mig för undantag) romantiska-high school-komedin som jag verkligen tycker om. Den är rolig, lättsedd och med snygga pojkar ;) Annars har den ju faktiskt inte mycket att komma med som man redan sett.

crack_of_dawn

Bra film som förgyller vardagen.

Miss_Archive

Alltså, jag MÅSTE ge den här filmen en femma.
Hur kan man annat än älska den? All dålig tjejrock suger men det är det enda klagomålet jag har :)