Logga in

4,07 / 5 205 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

Nervig och överraskande är berättelsen om gänget som gör några udda jobb för en mystisk gangster.

Regissör

Bryan Singer

De tre populäraste kommentarerna

Betyg:
Blåsningen som slår alla andra blåsningar. Kevin Spacey är suverän i det lilla spelet, förhörsscenen är bland de bästa jag sett och visar just hur förhörsledare kollras bort av en blandning av trams och små trovärdigheter, men framför allt av sina förutfattade meningar. Storyn är kul men knappast märklig, bössan hängdes upp redan i första scenen och det fanns ingen annan väg att gå. Allt annat hade blivit en antiklimax.

Om man tänker efter så är grundidén snodd från Agatha Christie, hennes Tio Små Negerpojkar. Men vi blir hela tiden avlänkade på villospår. Se om rullen med den tanken i bakhuvudet.

Betyg:
Extremt välskrivet manus med en av filmhistoriens mest överaskande slut. Extremt bra skådespelar nivå filmen över, men speciellt Del Toro och Spacey som verkligen ser ut att trivas i sina respektive roller. Rätt skönt ljudarbete dessutom. Dialogerna är också sanslöst sköna, "Keaton always said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze." Slutet ger en gåshud, möjligtvis bland dem mest adrenalin givande rullar någonsin. 4+

Betyg:
The Usual Suspects är en riktigt bra och sevärd film. Filmen bygger på en väl genomtänkt och spännande handling som sakta men säkert matar en med nya ledtrådar till upplösningen och när slutet väl kommer så är detta riktigt bra och actionladdat, precis som ett slut ska va! Dessutom så är filmen full av välplacerade detaljer som gör att man inte kan låta bli att beundra filmens välgjordhet. Givitvis måste jag även ge en ros till Kevin Spacey som, likt vanligt, är helt underbar och förstärker ens filmupplevelse.

Överlag finns det egentligen ingenting som är dåligt i filmen, utan detta är helt klart en thriller när dom är som bäst och ett måste för alla thrillerälskare!

Senaste kommentarerna

Betyg:
En av det bästa filmer jag sett. Bra skådisar, smart och snygg handling och slutet går inte av för hackor.

Betyg:
Riktigt imponerande på sin höjd.

Starkt spel samt en originell och spännande story.
Dock ibland lite väl seg och fotot samt effekterna kunde klart varit en klass högre.

Annars klart sevärd, klar trea.

Betyg:
bra film och jag gillar  kevin spacey
den e speciell o därför en stark 4a

Betyg:
jag tyckte den här va bra men va ett väntat slut

[1] 2 3 4 5 6 7 >

Övrig information

Filmen är i färg

Filmpunkten-id: 724
Visa tidigare underbetyg »
Länk till IMDb »