Air Bud - vilken lirare!

Sport:

Sport:

Handling: När Josh flyttar till en ny stad med sin familj känner han sig ensam utan några kompisar. På en ödslig basketplan träffar han hunden Buddy, som rymt från sin ägare - en elak clown som tränat Buddy att göra konster. När Josh börjar leka med sin basketboll märker han att Buddy är en fenomenal basketspelare, och de båda blir genast bästa vänner. Snart får Josh spela med i skolans basketlag och Buddy blir lagets maskot. Men rätt som det är dyker Buddys gamla ägare, Clownen, upp och vill ta tillbaka honom...

År: 1997

Wendy Makkena
Bill Cobbs
Eric Christmas

Copyright Walt Disney Pictures

Ganska löjlig handling med ett tema som vi har sett hur många gånger som helst. Förutsägbart slut vilket drar ned det redan låga betyget väldigt mycket. Dock finns det vissa riktigt roliga scener - som när hunden har på sig basketkläder.

Barnen gillade den och jag har inget emot den. Den har väl de rätta elementen för en riktigt überamerikansk familjefilm.

torulf

De (i filmbranschen) säger ätt man inte ska göra film med barn eller djur - men ge fan då! Det här är ett exempel på båda. En massa barn och hundvalpar, idel usla dubbningar. Allt förpackat i Disney's övermättade sockerkristyr. Undvik! I rättvisans namn ska nämnas att de yngre familjemedlemmarna skrattade ibland. Men jag led.

En mycket bra och känslosam film, gråter varje gång

Den här filmen var jättebarnslig emellanåt- så barnslig att den nästan blev bra. Riktar sig mer till de yngre tittarna. Godkänt får den iallafall.

jag såg denna film på tv och viste inte att det fanns flera syken filmer om Air Bud.

Evenstar_92

Jag kommer ihåg när jag såg den här när jag var liten.
Jag grinade när han schasade iväg hunden... och för clownen.
Jag har alltid varit rädd för clowner, undra om den här har något med det att göra.
Måste tyvärr erkänna att jag bara sett den dubbad på svenska, vilket är pinsamt dåligt.
Hatar dubbade filmer, men det är ju inte det jag ska döma satt.
En bra barnfilm, något roligare för basketlirare kanske.

kjam_gurkan

Denna film kommer jag ihåg att jag verkligen grät när jag såg , den är så bra rent ut sagt , jag tycker den är sorlig o tycker hemskt synd om både Josh och Bud. Men den är verkligen sevärd :)

Air Bud räddar spelet (1998)
Air Bud - Fotbollsfarsan (2000)
Air Bud: Seventh Inning Fetch (2002)
Air Buddies - Valpgänget på äventyr (2006)
Snow Buddies - Valpgänget i Alaska (2008)
Space Buddies (2009)
Santa Buddies: Julkul med Valpgänget (2009)