From Dusk Till Dawn

Handling: Att döda två polismän vid ett bankrån är inte smart men allt gick på tok då listan över de dödade också innehöll fyra Texas Rangers. Nu är bröderna Gecko på sitt livs flykt mot den mexikanska gränsen och mötet med sina bulvaner. Som säkerhet mot lagens långa arm har de kidnappat en far och hans två barn...

År: 1996

John Saxon
Marc Lawrence
Kelly Preston

Copyright Dimension Films

Filmen är ett ypperligt bevis att Tarantino helst skall pyssla med saker bakom kameran inte framför. Clooney övertygar dock, spelar hårdkokt tjuv väldigt snyggt. Resterande skådespelare är väl inte så mycket att prata om, rätt mediokra. Manuset är väl inte direkt av min stil men ganska välskrivet ändå. Godkänd, inte mer.

Ajice

Detta är för mig B-film, spelar ingen roll att Tarantellan är med och skapar, det här är inte bra, men jag tycker hemskt mycket om det; det är ju så vansinnigt roligt! Tycke första delen av filmen är tråkig och helt meningslös (det är nästan som vilken film som helst), sen blir det iaf roligt.

Några oförglömliga scener är det allt, älskar Salma Hayek, som är ett intressant bidrag här.

Skitsamma, du borde verkligen se den!

RLIsomaa

Tarantino och Rodrigues är ett perfekt par och det känns som de gjort halva filmen var. Bra dialog, bra action och mycket gore. Skådespelarinsatserna var goda, speciellt från Clooney, Keitel och Savini. Det finns få filmer som levererar så många bra citat, t.ex. "If you can find cheaper pussy anywhere else, FUCK IT!"

ToTTer

Tarantino har alltid haft skön dialog i sina filmer likaså här då han själv spelar den störda brodern till George Clooneys karaktär, mycket underhållare actionfilm + att den har vampyrer!

Jo den var faktiskt bra !

stilis

Ett gäng personer besöker ett stort hus. Senare får de reda på att huset förvandlas till zombies och andra läskiga monster som inte tar vad som helst. Det blir en kamp på liv och död.

En mycket originell, spännande och medryckande film med många bra skådisar.

Det blir en stark 3:a.

madeleine_g

WoW.. ja vad ska man säga.. hmmm.. våldsam? Ja, blodig? Ja, onödigt våldsam? JA, rolig? JA!

Den här filmen var bara lite under mina förväntningar. Hade faktiskt väntat mig att den skulle vara mycket läskigare än vad den var. Men det som det fanns gott om var äckligheten, vilket jag anser att Tarantino är en expert på att förmedla. Clooney och Tarantino själva var enligt mig filmens höjdpunkter, precis som när hårdrockarbandet (som var väldigt lika Lordi) bad dem att dra åt hvete och sprängde sig själva. Haha. Både jag och sambon kom underfund med att vi själva verket måste vara väldigt knäppa som tycker om den här filmen. Nu väntar vi båda på att de andra filmerna ska sändas på tv:en med :)

Ercy

Som ett litet Tarantino-fan längtade jag till den dag jag skulle se denna film. Filmen börjar med att bröderna Gecko är på en bensinmack och då visste jag att jag skulle gilla den här filmen. Sen utvecklas filmen och det syns tydligt att det är någon med fetish för fötter som har gjor den här filmen (Tarantino). När "twisten" inträffar blir jag först förvånad, sedan när filmen fortsätter i sin vampyranda tycker jag att det blir ett antiklimax och det drar ner betyget till 2. Snudd på 1

From Dusk Till Dawn 2 - Texas Blood Money (1999)
From Dusk Till Dawn 3 (2000)