Livet från den ljusa sidan

3,7

Handling: Melvin är en excentrisk och otrevlig författare som tvingas förändra sitt liv när hans ritualer rubbas.

År: 1997
Jaffe Cohen
Laurie Kilpatrick
Alice Vaughn

Cammie

Väldigt fin och bra film.

Antonlikemovies

Nicholson är grymt bra.
Så här ska en drama/komedi vara!

Nikoel

Förvånansvärt bra film som lyckas på så många olika plan. Det är något i den här filmen jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det gör det väldigt bra. Skådespeleriet, storyn och princip allting med filmen är väldigt underhållande på så många sätt. Den är rolig, lite småtragisk, vacker och välgjord. Se denna film om du vill ha en lite annorlunda upplevelse som slutar med några minnesvärda budskap. En väldigt stark fyra!

losdrivaren

Har killen problem eller är det något i bakhuvudet som ligger och pyr???

Bilbo_one

Helt otroligt bra film med en som vanligt härlig Jack Nicholson. Perfekt på alla sätt och vis

MasterOfPetterz

Jack Nicholson i den här filmen är också en rolltolkning som jag tycker är så jäkla bra och klockren och även den bra inspiration till mig själv =) älskar hans dryghet här som i så många andra filmer också men framför allt i den här.

riktigt rolig film och en väldigt bra film!

JoyRide

Hade aldrig hört talats om denna filmen innan jag såg den idag och jag blev väldigt positivt överraskad:o Jack, när han har varit med i andra filmer har jag inte gillat honom (kanske för att han spelar en knöl) Men i denna filmen var han fantastisk! Alla skådespelarna var riktigt bra och filmen hade en bra handling med en fin röd tråd igenom sej. En film man helt klart kan lära sej en del av. Många trevliga dialoger och hunden i filmen är för söt :3 Blir faktiskt en 5:a på denna :D