Djävulens advokat

Handling: Kevin Lomax är en ung och mycket framgångsrik advokat i en småstad i Florida. Utan att tveka tar han sig an moraliskt tveksamma mål och vinner alltid. Efter en stor rättegång blir Kevin kontaktad av en mäktig advokatfirma i New York, som erbjuder honom en hög lön och lyxvåning på Manhattan...

År: 1997

Laura Harrington
Pamela Gray
Heather Matarazzo

Nikita

Jag gillar denna films tema, men vissa saker faller mej inte i smaken, bl. a. den kristna prägeln.
Rullen är ganska ruggig på sina ställen.

Bilbo_one

En bra film som styrs upp av bra skådespel. Mycket bra och den förtjänar 4:an

En bra film med väldigt bra skådespelar insatser.

jag trodde aldrig jag skulle ge en fyra till reeves film..jag har bara gett han en femma innan och det va i matrix resten va två och treor men inte den här..den va alldeles utmärk film..han stelhet känns inte mycket av här.
Al pacino va jätte bra här..här spelar han ut hela hans register och det va skit bra..
men den så får mitt stora plus e inte pacino inte reeves utan Charlize Theron..fyhelsike vad hon spelar bra här..trodde aldrig att hon skulle göra en sån bra film..visst hon gör"monster"helt underbart men här e hon outstanding och självklart kommer jag se den här filmen många gången och JA den hamnar i dvdhyllan för en ganska bra peng

Jag tycker att filmen var bra. Med många bra skådespelare. ha det bra

kalles

En film som jag tycker mycket om, men inte enda in i kaklet.. Filmens klimax är fult både scenografiskt och dramaturgiskt..

Annars så är handlingen rätt skön, ett "court room drama", men med det där lilla extra..

Jag njuter mycket av två av ansiktsmimikens största mästare i Al Pacino och Delroy Lindo, Jeffrey Jones är också alltid lika energisk, medans Charlize Theron för en gångs skull ger ett riktigt stabilt intryck..
Reeves är trovärdig, men inte mycket mer..

manne747

Sista scenen. Guld. Innan dess var jag påväg att tokdissa den här filmen.