Toy Story 2

Handling: Woody kidnappas denna gång av en girig samlare. Buzz Lightyear och hans andra gamla polare ger sig ut på en äventyrlig räddningsexpedition.

Precis som ettan har 3D-versionen premiär 2010.

År: 1999
Regissör: Ash Brannon John Lasseter Lee Unkrich
Originaltitel: Toy Story 2
Alternativ titel:Toy Story 2 i 3D (re-release titel)
Ingår i tema: Disney Pixar

Jodi Benson
Björn Skifs
Fredrik Dolk

Copyright Walt Disney Pictures

Det här är en totalt onödig uppföljare till Toy Story som revolutionerade animerad film. Att spinna vidare på samma karaktärer en gång till känns bara fantasilöst och när man ser den simpla storyn får man det dessutom bekräftat. Funkar antagligen som barnfilm, men den vuxna publiken har inte så mycket att hämta här.

En okej barnfilm som har vissa roliga moment. Den har lite av allt; humor, sorg, spänning m.m. samtidigt som den levererar trevliga små moralkakor. Mumms! Tråkigt, men mallen fungerar ju så det blir en godkänd tvåa trots allt.

Detta är helt klart IMDb:s mest överskattade film. Att den ligger plats 147 över världens bästa filmer genom tiderna (med samma betyg som Gladiatorn, Den Gröna Milen, Mandomsprovet och över filmer som Finding Neverland, Snatch, Scarface) är ett rent skämt.

djerryg

En småtrevlig film som dock inte är mycket mer än det, vissa saker känns lite fattiga och den här filmen kommer inte alls upp i samma klass som ettan.

Undrar om jag inte tycker den här är bättre en ettan. Eller nja, bara nästan. Underhållande barnfilm, iaf.

Mycket sämre än ettan.men den går att se men det e inget ja rekomenderar att se om.svag 3

Imponerande på sin höjd.
Precis som föregångaren så är denna riktigt snyggt animerad för att ha några år på nacken.

Dock en film man gillat mer 10 år tillbaka i tiden.

Klar tvåa.

usch, gillade inte första filmen, så va ju väntat att jag ej skulle gilla den här heller. Får en 1:a

Isabellet

MINNEN!
vet inte om jag skulle tycka filmen är bra nu, men hela historian är ju så söt. En barndoms favorit!

Cammie

Jaha, otroligt meningslös och tråkig.

ilyrm

En bra uppföljare till ettan. På ungefär samma kvalitetsnivå, kanske något lägre bara.

Filmen är animerad

Toy Story (1995)