Tsatsiki, morsan och polisen

Handling: Tsatsiki är åtta år och har en mamma, som drömmer om att bli rockstjärna och en grekisk pappa, som är bläckfiskfångare. Han har dock aldrig träffat sin pappa. Tsatsiki vill lära sig dyka och tränar därför hårt i simhallen. Hans nya rekord är att hålla andan under vattnet i 42 sekunder. Göran, en ung polis, upptäcker Tsatsiki och hämtar upp honom från bassängens botten i sista sekunden. En kort tid därefter får Göran hyra ett rum hos Tsatsiki och hans mamma.

År: 1999

Helge Jordal
Henric Holmberg
Christina Stenius

Copyright Film i Väst

Gillar den här filmen, kanske riktad till en yngre målgrupp, men va sjuton, tycker om den *ler* får en 4:a

en riktigt gullig film, typiskt svenskt men jag gillar stuket på de hela. sevärd!

Charmig och relativt underhållande film.
Samuel Haus var duktig.

IWantItThatWay

En film som funkar för alla, oavsett ålder.
Väldigt gullig med bra skådespelare!

en trea som barnfilm, men bara godkänd i mitt tycke. Bra när man var liten, men som sagt bara godkänd nu

den är väl rätt charmig :)

Maria007

Tsatsiki är så skön! Men fimen i sig är inget man kommer ihåg så mkt när det kommer till handlingen!

Sweet_Jenny

Det var ett tag sen jag såg denna film, så jag kommer inte ihåg så mycket men den var bra. Visst kommer jag ihåg handlingen och skådespelar-insatserna. Rekommenderar åt barn/ungdomar/familjefilm.

Shadowplay

Jättesöt familjefilm. Underhållande och bra. Gillade den mycket när jag var yngre. =)

Tsatsiki - vänner för alltid (2001)
Tsatsiki, farsan och olivkriget (2015)