Vuxna människor

Handling: Frank är lite över 30 och lever ett tillrättalagt storstadsliv med sin fru Nenne. Han grubblar ständigt över vad det egentligen innebär att vara vuxen och har vissa problem med att bete sig som en sådan. När han träffar den mycket yngre konststudenten Sofia verkar det som om hon kanske är räddningen ur det tråkiga liv han levt.

År: 1999
Ulf Björnbom
Anders Eriksson
Isidor Torkar
Sanna Nygren

En hyfsad film, men den är inte något man skrattar mycket åt. Småfyndig här och där, men en stark 2:a tycker jag blir bra.

Sweet_Jenny

Såg den här med min pojkvän, lite pinsam film kanske... men men den var rolig/komiskt och samtidigt irriterade jag mig på hur dem betedde sig i filmen...

En svag 4:a som film & en svag 4:a som relationskomedi.

Tagline: -
Också känd som: Adult Behavior

En smart och nyskapande film m smarta repliker som ger eftertanke, inom svensk filmindustri. Man tänker verkligen själv som Felix herngren i rulltrappan då och då - eller gjorde iaf! Här är återigen en film som blåser nya vindar in över Filmsverige och får mig att sudda bort mina tvivel på att svensk film verkligen är bra.

Citat: Frank: I could be a part of your artwork, maybe some Japanese guy would want to buy me.

sulina

Asså den hära filmen e såå himla dålig?hmm skit samma...åsså när Frank ba vad är det skit ni målar här så skrattade jag o min vän fan ihjäll oss asså det va så himla roligt men annars sög filmen... o det va ganksa roligt när de knullade det va värsta hard core shit!!

Det var ett tag sedan jag såg den, men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var helt okej. Jag blev ganska underhållen. Persbrandt var skön i sin biroll.

känns lite krystande och för mycket, hans röst i huvet är usel. går att se men den är inget speciellt. svag tvåa.

Errano

Svensk klassiker, jag känner välbehag av den här filmen för den är så skruvad men samtidigt vardaglig. Franks tankar i rulltrappan är absurda men det roliga är att jag själv liksom: Been there, done that. Tack Herngren, Lindström & Co!