She's All That

2,5

Handling: Zack Siler, skolans snyggaste och populäraste kille, är tillsammans med skolans snyggaste tjej, Taylor. Men efter ett lov blir han dumpad av henne för den egotrippade MTV-stjärnan Brock.För att rädda sitt ryckte tvingas han gå med på ett vad med bäste polaren Dean. Han ska på sex veckor förvandla vilken tjej Dean väljer till den avslutande skolbalens drottning! Valet faller på den konstintresserade Laney, en grå och mesig idealist som inte har mycket till övers för vare sig coola killar som Zack eller skolbaler. men Zack är inte den som ger upp ett vad. Han inleder en
intensiv charmoffensiv för att få Laney på andra tankar-och hoppas på att hon aldrig får veta att hon bara är en bricka i ett elakt spel...

År: 1999
Jodi Lyn O'Keefe
Rachael Leigh Cook
Freddie Prinze Jr.

aljott

Fruktansvärt dålig och förutsägbar film. En tjej som redan är söt blir skolans populäraste tjej när hon byter ut glasögonen och hängselbrallorna mot en klänning o lite smink typ. Patetisk...

Tycker tyvärr att denna film är en smula överskattad. Sisådär sammanhållning och några allvarliga klyschor. Freddie Prinze Jr har jag aldrig gillat. Detta är den första film med Rachael Leigh Cook jag har sett, och det var ungefär lika upplyftande som att se målarfärg torka. Tristare skådespelerska har jag nog aldrig sett - det är som om hon är rädd för att skämma ut sig och därför inte släpper till så mycket. Godkänd underhållning för stunden, men inte så mycket mer.
"I feel just like Julia Roberts in Pretty Woman. You know, except for the whole hooker thing."

Baijna

En bra och rolig film :)
Rekomenderas! Den får en stark trea!

Sandraaa

En bra film, ger den en trea.

En härlig romantisk komedi. Får en stark 3:a

idai

Bra feel-good film, älskar tonårsk komedier :D

Isabellet

Även om filmen är ganska förutsägbar så är den väldigt bra. En film man mår bra av, och att Freddie Prinze Jr är sjukt snygg är ju också så klart ett plus i kanten.

Evenstar_92

Bra film, räcker till en myskväll eller något liknande.
Men herregudskapare vad otroligt ful Freddie Prinze Jr va :O Varför är det jämt så i alla amerikanska filmer att den populära killen ser ut som ett arselhål? >.<
Wellwell, underhållning såklart, skämt lite här och där.
Det jag stör mig på med såna här filmer, som jag alltid kommer göra är.
Han tar av henne glasögonen för att hon ska bli finare, och helt plötsligt kan hon se utan dom eller?
Patetiskt, han blev inte kär i HENNE, han blev kär i hur hon såg ut sen, idealtjejen med andra ord.
Smal,perfekta läppar, utan glasögon, snyggt hår.
Men what the hell, alla high school filmer är så här så varför klanka ner på just den här?

eliiiin

En bra "makeover" -ungdomsfilm. Den bryter inte mönstret på något sätt, därför blir det bara en trea.