Ängeln på sjunde trappsteget

Handling: Tvärtemot alla andra flyttar Angela med sina fyra barn och alkoholiserade make tillbaka till Irland från USA. Livet på Irland blir ingen dans på rosor och lille Frank växer upp bland de fattigaste av fattiga i slummen i den irländska staden Limerick.

År: 1999
Devon Murray
Peter Halpin
Aaron Geraghty

Cammie

Otroligt deprimerande film med bra agerade från alla skådespelare. Jag vet att filmen är riktigt bra, men det här passar helt enkelt inte mig.

Bra film som ger en korrekt bild av samhället på Irland under 1930-talet. En person i filmen som väckte min aggresion var Robert Carlyes rollfigur.
Jag blev så jäkla förbannad på honom när han söp upp alla pengar som han tjänande in.

producenten

Fin film. lite sorglig...

GalnaMee

Den här filmen intresserade mig inte speciellt mycket. En del av det som hände kändes poänglöst, och slutet var dåligt. Har inte läst boken, så jag kan inte jämföra, men efter den här "filmupplevelsen" tror jag knappast att jag läser den. Till och med huvudpersonen var störande.

AnnaCarlsson

Usch, jag blev besviken. Boken var så otroligt bra men filmen levde inta alls upp till den tyvärr...

En av mina absoluta favorit filmer! den är så tragisk, hemsk, rolig och gripande på samma gång. att den är verklighets baserad gör bara det hela bättre! se den du kommer inte att bli besviken!

Mycket intressant, tragisk och välgjort! Man greps verkligen tag av filmen. Underbara skådespelarinsatser!