En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

Sätt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
3,4
(8 betyg)

Handling: Sju barn i en liten stad i Maine får bokstavligen talat möta sina demoner i form av en elak clown. En nyinspelning av Stephen Kings bok "Det".

Fakta:

Fler personer

Senaste recensionerna

svartkomikern
gav betyget:

Klokt val att dela upp boken i två delar på det här viset!
Den här filmatiseringen är brutal, vackert fotad och välspelad, men egentligen inte väldigt läskig eftersom skräcken är framförd på ett intensivt och ytligt sätt. Jag tror man hade tjänat mycket på att låta skala bort en hel del av skräck scenerna och ersätta dem med drama och karaktärsfördjupning. Sen vad det gäller manuset, så är detta fyllt av klichéer när det kommer till framför allt karaktärer och miljöer, men jag gillar friheten de tog kring konceptet "they all float down here".

Borr
gav betyget:

Ganska bra, men tycker det är synd att alla tror att "Det" är en clown. Anledningen till att Det heter just Det är för att ingen vet vad det är för något. Filmen är sevärd, men det känns som att scenerna är väldigt lika varandra under större delen av filmen. Många har klagat på den humor som finns, men jag tycker att den tillför något bra till filmen. Segt att behöva vänta två år på del 2.

Mer fakta:
Biopremiär: 2017-09-08
Filmpunkten-id: 27401
Filmen är i färg
Redigera info på denna sida
Länk till IMDB

Uppföljare och/eller remakes: