En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

Sätt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
3,5
(22 betyg)

Handling: 30 år och singel bor Beatrix Potter tillsammans med sina förmögna föräldrar i London. Hennes enda vänner är djuren, som hon målat och kommit på historier om sen hon var liten. När hon äntligen lyckas sälja en av sina böcker, träffar hon Norman Warne som faller handlös för både henne och hennes böcker.

Baserad på en sann historia.

Fakta:

Fler bilder

Senaste recensionerna

flingan94
gav betyget:

ingen vidare film hade kanske för höga förväntningar!

lindajjj
gav betyget:

4+. Jag älskade den här filmen! Otroligt charmig, rolig, gripande.

tuffa tjejen
gav betyget:

En självklar 4 a, en fantastisk bra film med en gripande handling, har många minnen från berättelserna för jag läste dom när jag var liten och älskade dom då, Renée Zellweger är bra men jag tycker inte hon passade till att spela Beatrix Potter helt, men en helt klart se värd film!!

a_queer_star

En fin och gripande beografi om Miss Potter. Får en 4:a

Shining_pearl_
gav betyget:

En intressant biografi film om författarinnan Miss Potter. Lysande skådespelarinsatser av Renée Zellweger! Sevärd.

Månsken
gav betyget:

en söt film om en kvinna som ritar barnböcker i London i början på 1900-talet. Renée Zellweger har huvudrollen som den fantasifulla Beatrix Potter och jag tycker att hon passar bra som henne, hon är lite rolig och barnslig på samma gång.

Hook
gav betyget:

Ännu en film om en britisk barn-books författare...med ännu en amerikan i huvudrollen!

Potter, Beatrix Potter skappade en av världen mest fantasifulla och kreativa målnigar till sina berättelser i början av 1900-talet. Filmen cirkulerar om hennes början som barnboks författarinna och hennes första kärlek.

Filmen känns som ett försök att hitta samma publik som i Findinf Neverland. men här har man blandat mycket med dåligt skådespelri och stjärn status. Reneé passar helt enkelt inte in i bilden som Baetrix, hennes överdrivna halft stamande amrikansk-brittiska dialekt ekar av komik och simple "jaha snacka brittiska är enkelt". jag har inget emot Reneé men är är hon dålig, men tack var sina mot spelare så blir filmen tålig att see fram mot slutet, sorlig och dramatiska vändnignar väntar och mycket fantasi som det bör var i en memoar film (Finding Neverland, the Life and death of Peter Sellers, The Doors). en svag trea till Miss Potter, som trots sin storhet, inte fick rättvisa på stora vita duken som hennes målnigar.

Mer fakta:
Biopremiär: 2007-10-19
Filmpunkten-id: 16003
Filmen är i färg
Redigera info på denna sida
Länk till IMDB
Uppföljare och/eller remakes: