En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

S�tt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
3,0
(7 betyg)

Handling: Heather Mason och hennes far har varit på flykt, alltid ett steg före en oförstådd kraft som är ute efter dem båda. På sin 18-årsdag plågas hon av mardrömmar om faderns mystiska försvinnande. Hon finner sig snart i en demonisk värld som hotar att hålla kvar henne för alltid om hon inte tar reda på sanningen om vem hon egentligen är...

Fakta:
År: 2012
Regiss�r: Michael J. Bassett
Originaltitel: Silent Hill: Revelation 3D
Alternativ titel:Silent Hill 2 (söktitel)
Ursprungsland: USA, Frankrike

Copyright Sony Pictures

Senaste recensionerna

Silverpilen
gav betyget:

En riktigt bra uppföljare! Bättre än första filmen! Riktigt läskig och intresant hela filmen igenom! Har många krypande scener! Gillar också att den följer spelen så troget med både karaktärerna, monstrena och miljöerna mm!
Silent Hill är också väldigt realistisk med tanke på.att den bygger på ett TV-spel!
Rekommenderar varmt denna film till de som spelat spelen och sett.föregångaren!
Stark fyra!

djerryg
gav betyget:

Uppföljaren till första silent hill-filmen. Förväntningarna var så klart på topp för mig som har spelat i nästan alla spel. Det som gjorde mig positiv var att det fanns många element från spelserien och "känslan" var där med karaktärerna och monstrena. Men om man inte spelat spelen så är handlingen inget mästerverk och den riktiga skräck-känslan infinner sig inte riktigt.

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 24373
Filmen �r i f�rg
Redigera info p� denna sida
L�nk till IMDB

Uppf�ljare och/eller remakes: