En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

S�tt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
2,2
(9 betyg)

Handling: Den hårdkokte säkerhetsagenten Robert Scott ska tillsammans med in unge partner Curtis hitta presidentens kidnappade dotter Laura – innan media hinner märka något. Nyheten att Laura har drunknat når tidningarna och uppdraget blir avblåst. Men Curtis är övertygad om att Laura fortfarande är i livet och att någon inte vill att hon ska bil hittad. Om detta är sant, har både han själv, Scott och Laura hamnat mitt i en farlig politisk sammansvärjning vars förgreningar sträcker sig långt in i maktens centrum… En skarpslipad och grym politisk actionthriller som får alla James Bond-intriger att blekna vid jämförelse. Val Kilmer spelar den erfarne agenten Scott som avslöjar en ohygglig komplott där korruptionen når ända in i Vita Husets innersta kretsar. I rollistan hittar vi även namn som William H. Macy och Ed O’Neill som maktgalna politiker och Derek Luke som den unge agenten Curtis.

Fakta:
Fler personer

Senaste recensionerna

Czechflash
gav betyget:

Det är meningen att skådespelarna ska agera på det sätt de gör. Det är David Mamet i ett nötskal. Hans filmer är lite konstiga, men det är också det som gör dem intressanta och udda. Inte lika bra som hans bästa ("House of Games" och "The Spanish Prisoner"), men ändå ok.

NHL
gav betyget:

Oerhört träigt skådespel, man undrar nästan om det var medvetet. Gillar filmer med twists, men här blir det bara löjligt.

carlstrom
gav betyget:

Låg budget som förvaltas helt okey

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 6010
Filmen �r i f�rg
Redigera info p� denna sida
L�nk till IMDB
Uppf�ljare och/eller remakes: