Matchmaker, The

Matchmaker, The Köp filmen på CDON

Handling: Marcy är assistent till senator McGlory som är mitt inne i en omvalskampanj. Han har dock problem att få de irländska rösterna så Marcy skickas till Irland för att leta reda på McGlorys släktingar och bakgrund. Men i byn dit hon kommer pågår det Matchmaking Festival och det intresserar folket mycket mer än en senator från USA.

År: 1999
Jay O. Sanders
Saffron Burrows
Denis Leary

Audrey T

Även om man älskar Jeneane Garofalo blir man besviken för i denna komedi som ska föreställa romantisk passar hon verkligen inte. Hon spelar en otrevlig tjej, Marcy Tizzard, som reser till Irland för att hitta släktingar till sin arbetsgivare, den ännu mer osympatiska senatorn McGlory. Hela upplägget är löjligt men hade kanske kunnat räddas av en härlig kärlekshistoria på den irländska landsbygden som är som upplagd för romantik. Men nej nej, Marcy klampar på som vanligt och ser inte den trevlige irländaren som av någon mystisk anledning faller för henne. Noll romantik och noll komedi. Se "Sanningen om katter och hundar" istället!

chokladberoende87

En mycket rolig film!

Gojjo

Rätt förutsägbar men vad gör det. En må-brafilm att se en regnig dag eller liknande. Den är så söt och charmig med otroligt vackra Irland-miljö. Kanske inte en sjävklar femma men jämfört med många andra filmer i den här genren är den här bäst.