Dark Hours, The

Dark Hours, The Köp filmen på CDON

Handling: Samantha Goodman är en attraktiv läkare i kring 30. Semestrar i en stuga med hennes sambo och syster när en oväntad gäst dyker upp, som tvingar de andra till otäcka lekar.

Regissör: Paul Fox
Originaltitel: The Dark Hours
Ursprungsland: Kanada
Kate Greenhouse
Aidan Devine
Gordon Currie
Dov Tiefenbach
David Calderisi

The Dark Hours är onödigt komplicerad. Den höll sig på en acceptabel nivå de första fyrtiofem minuterna, för att därefter spåra ur totalt. Hade man hållit sig till grundploten skulle jag ha tyckt mycket bättre om den. I stället serveras en historia som försöker vara djupare än den förmår.

sotte

En film som följer den nya horror trenden där skräck inte handlar om styckmord hela filmen igenom utan är baserad på en psykologisk nivå.

Samantha Goodman gör sig bra i denna roll som en attraktiv, kall doktor men endå med många känslor.

En helt okey film som får en att undra vad som egentligen händer, blir bättre mot sitt slut.

Inget för unga som inte kan tänka till lite!

Scary miss Mary

Detta var den sämsta film jag någonsin sett. Ni som tycker om att titta på film borde inte se den här filmen för det är enbart slöseri med tid. Jag tycker inte någon borde se den här filmen överhuvudtaget.

fantaisha

En konstig, konstig film... Som tidigare sagt en mörk och väldigt psykologisk film som man aldrig riktigt får något grepp på. Samtidigt måste jag ge den en svag 3:a, eftersom egentligen var den ganska bra och man får en känsla att manusförfattaren arbetade ordentligt med filmens djup och mening. Men som sagt, vääääldigt psykologisk - så ni som inte tycker om det ska skippa denna film, men ni som ska bli psykiatriker skulle nog gilla den...

Raceai

En något difus handling. Dock en väldigt roande film enligt min mening. En ganska mörk och psykoligisk historia med en liten tvist.

Scary miss Mary
Jag antar att du inte fattade ett skit om vad filmen handlade om.