28 dagar

28 dagar Köp filmen på CDON

Handling: Gwen Cummings är en framgångsrik skribent i New York. Hon lever ett vilt liv i ett högt tempo. När Gwen under ett sin systers bröllop stjäl limousinen och - berusad - kör rakt in i en trädgård, blir hon anhållen av polisen. I rätten döms hon till fängelse eller att tilllbringa 28 dagar på en avvänjningsklinik. Glen väljer vad hon tror är den enklaste utvägen. På kliniken möter hon helt nya människor och ett nytt sätt att leva, och framförallt ett helt nytt sätt att tänka. Hon upptäcker att det inre kanske är viktigare än det yttre.

År: 2000
Diane Ladd
Margo Martindale
Susan Krebs
Loudon Wainwright III

Svårt att få nog av underbara Bullock, hon är en bra skådespelerska som tyvärr får porträttera karaktärer som ofta beter sig idiotiskt, så även denna gång. Inledningsscenen på bröllopet är hemskt pinsam, men rollfiguren och manuset tar sig och det hela utvecklas till en riktigt fin liten film.

Kan inte säga att den berörde mig så värst mycket. Man känner nästan ingenting för huvudkaraktären.

Rymdis

Kunde inte låta bli att tycka att den var trivial och klyschig. Synd, för det fanns en god ansats på något vis.

Känns underklassa och har ett skimmer av att fly undan vad som filmen egentligen visar. Har sina gulliga och småroliga stunder, men det utvecklas inte mer.

heroin

Klichéfyllt trams med ett slut man förutser redan efter fem minuter, Sandra Bullock spelar dock bra som aspackad missbrukare.

Frallan89

Jag följde inte filmen så noga men de var ändå en film jag gillade, hade jag bara koncentrerat mig på den så är de mycket möjligt att den hade fått ett högre betyg. Jag rekommenderar den.

Cammie

Tänkvärd, men ojämn och lite orealistisk film. Viggo Mortensen ser rätt borta ut.

inzomnia

Nej nej. Blev mkt besviken.