Allt under kontroll

Handling: Nick Falzone är den bäste flygledaren på Long Island - tills Russell Bell dundrar in i stan. Det blir en kraftmätning i skarpsinne och viljestyrka.

År: 1999
Mike O'Malley
Neil Crone
Matt Gordon

Ninnie

Jag har nyligen sett om denna filmen med förhoppning om att den skulle vara lite bättre denna gången, men nej. Skådespelarinsatserna är helt ok, men manus och framförallt karaktärerna i filmen är riktigt kassa.
Den är krystad, paranoid och seg och som framställer flygledarna som några lekande hormonstinna instabila töntar.

En rolig och underhållande film. Bättre än jag förväntat mig. Bra skådespelarinsatser också.

tennisemme

Den känns grå på nåt vis. Men speglar den inte bara livet, livet ibland? Långt in i filmen tvivlar jag, men framåt slutet känns det ändå som att den ger något. John Cusack har alltid varit bäst, har allt han vill ha, men det ändras när det kommer en ny kille till jobbet. Plötsligt är John inte mest skärpt. Några misstag av honom gör att hela hans värld rasar.
Bra film om en riktig skitstövel (som tror att han är så charmig) som får "chansen" att ändra sig.

Ganska komplicerat med alla flygnummer och snabbt pratande. Skådespelarna gör fina insatser men filmen blir inte så bra ändå tyvärr.

Diab

Filmen är bra...men det var nog mest skådespelarnas insats som gjorde den bra..