Blodsbröder

Blodsbröder Köp filmen på CDON
1,4

Handling: Efter sex år i fängelse för droginnehav och väpnat rån är Jon nu en fri man. Han har bestämt sig för att lämna sitt förflutna bakom sig och börja leva ett vanligt Svenssonliv. Men hans yngre bror och tidigare medbrottsling Matte vägrar att acceptera Jons beslut och han gör allt för att få med Jon i sin nästa kupp, ett beställningsjobb han måste genomföra för att slippa undan med livet i behåll. För skall sanningen fram så fixar inte Matte detta utan Jons hjälp. Situationen blir inte enklare av att Jon blir utslängd hemifrån och samtidigt kär i den hemlighetsfulla Malena. Trycket på Jon ökar för var dag...

Regissör: Daniel Fridell
Ken Ring
Pia Green
Gudmar Klöving
Bojan Westin

Alltså, med lite själ hade den här filmen kunnat bli riktigt bra, den var ok, men de hade fler brister än fördelar.
Det första vi får se är en fullvuxen Liam Norberg som fortfarande inte verkar ha vant sig att stå framför kameran och "agera", kameran skakar lite fult och tillgjort. Sedan följer vi en massa personer som lever sina liv, och det ska hända grejer. Humorn i filmen är stendöd, den märks knappt av, inte ens incidenten som Ken Ring får agera fungerar, det blev mest larvigt.
Men filmen hade ändå en ljus ton, jag tyckte om slutet på filmen, även om det gick för fort. Angående skådisarna så var det ganska blandat, jag kände igen många ansikten från tidigare som var riktigt bra, Helin var duktig, men andra kände jag inte alls igen och de var botten.
Jag förstår inte var regissören vill komma med filmen, hans tidigare: Sökarna, hade ju en grundtanke bakom sig, vilken vet jag inte, men den var helt klart bättre än den här dyngan.

stankovic

Helt värdelös film, Liam snälla kom igen.

anden

tycker inte att det händer så mycket i den hära filmen känns bara långtråkig och dålig..

E_T_T_A_N

helt värdelös film..
att se denna film i mitt tycke är slöseri med tid.
värdelösa skådespelare & inge känsla i filmen för fem öre

heavymetal_

jävligt bra men sökarna var ändå bättre...

Nikotino

Jag hade höga förväntningar på denne film. Måste säga att jag blev väldigt besviken!
Jon (Liam) Kommer ut från kåken och är allmänt tråkig, hans bror som är jätte mesig vill ha med Jon på ett rån. De gör rånet som blir ett fiasko och det är precis vad filmen oxå är! Torsten Flinck är endas med i filmen ca. 10 minuter! Ken Ring som är en bra låtskrivare och inget mer, är oxå med i filmen, men han har ingen betydelserik roll!

Jag har sett sökarna och det är en av de svenska favorit filmerna. Detta är inte alls i samma klass! Nu väntar jag med stora förhoppningar på att sökarna 2 ska komma. (Kommer i augusti)

Slösa ingen tid lr möda på Blodsbröder!