Nils Karlsson Pyssling

Nils Karlsson Pyssling Köp filmen på CDON

Handling: Bertil är ensam hemma. Han ligger på sängen och känner sig ensam. Plötsligt hör han små, små trippande steg under sängen. Spökar det här, tänker Bertil och böjer sig ner över sängkanten. Och då får han se något underligt. Där under sängen står - ja, det är precis som en vanlig pojke. Det är bara det att han inte är större än en tumme. Hej, säger pojken. Jag heter Nils Karlsson-Pyssling.

År: 1990

Oskar Löfkvist
Ulla Sallert

IWantItThatWay

En gullig film!
Att skådespelarna inte är dem bästa och att storyn är lite fånig gör filmen ännu roligare! Bertil är så häftig och gör tillsammans med Nils Karlsson Pyssling den här filmen så rolig!
Ett stort plus för tant Hulda!

KAnske inte en favorit sådär. efter man fick den i julklapp när man var liten så såg man väl den typ 1 gång.

en av astrids charmigaste filmer.

Lovlinesss_3

Ganska så tråkig film igentligen inte så mycket till handling, men jag gillar den ändå på något sätt. Roligt att se lilla Nils "lägenhet/rum" inredan så fint med dockmöblerna.

En fin barn film. Med stark vänskap. En 3:a

Cammie

Så otroligt söt! Om råttan och brasan och köttbullen och allt annat! Har dock visats lite väl mycket.

Venschla

Allting irriterar mig!! "Lätt som en plätt har ja' blitt en plutt" ja menar.. öh.. ja ni fattar?!