Island of the Dead

Island of the Dead Köp filmen på CDON
1,4

Handling: I nästan 150 år har alla New Yorks fattiga och familjelösa ftt sin grav på ön Hart Island. Ön är obebodd, men under ss yta vilar över en miljon ensamma själar. Och varje vecka begraver straffångar upp till 50 glömda människolik i en gigantisk massgrav. Nu vill en stenrik entreprenör bygga en ny stadsdel på ön. Men redan det första spadtaget släpper lös en fruktansvärd ondska under markytan. De döda har väckts ur sin eviga sömn och människorna på ön är isolerade från omvärlden. ”Island of the Dead” är en blandning av verklighet och en makaber skräckhistoria. ”Hart Island” finns i verkligheten och ligger utanför kusten vid Bronx och ön används som gravplats för alla ensamma och okända själar. Denna film ger sin version av varför ön aldrig har använts för bebyggelse..

År: 2000

Andy Bradshaw
Mos Def
Paul Hopkins
Robert Daviau

Finner inga ord, sämre får man leta efter.

Dan banan

Förvånad över hur pass felaktigt handlingen beskrivs.
Filmen ut sitter jag och väntar på blodtörstiga zombies eller dylikt, men det fick man inte mycket av inte.

Jag kan kräma till en tvåa i betyg, tack vare en godkänd dialog.

Överlag en högst bruklig rysare som aldrig får ett stadigt grepp om tittarna.

En rätt tom film man glömmer med tiden.

Ironstove

Den sämsta filmen jag sett!
Se den för guds skull inte.
Värdelös handling, inga bra effekter som jag tycker är ett måste om det skall vara en rysare.

Ärligt talat hade vem som helst kunnat göra en bättre rysare om man bara haft en kamera.

Jag vet inte vilken idiot det är som gjort filmen som tror att det är en rysare när det stora hotet i filmen är en svärm flugor.

Ooooh jag skakar!

Nej ett tips till er som ser den i en butik, köp den och bränn den!

Man har mer nöje av det...är så förbannad att jag hyrde den filmen, hade kunnat köpt en massa tuggumin för dem pengarna eller nåt.