Derailed

Derailed Köp filmen på CDON

Handling: Charles och Lucinda träffas av en slump på pendeltåget till Chicago och inleder efter en tid ett förhållande. Men deras affär upptäcks av den förhärdade brottslingen LaRoche, som hotar förstöra deras liv och allt de byggt upp. De inser snart att de inte har något annat val än att försöka vända LaRoches planer mot honom för att rädda sig själva och sina familjer.

Regissör: Mikael Håfström
Originaltitel: Derailed
Längd: 01:48, 01:52 (Unrated version)
Clive Owen
Xzibit
Giancarlo Esposito
David Morrissey

tessan81

Derailed har en originell story som är klurig och oförutsägbar. Det är mycket spännande emellanåt och scenen där Charles och Lucinda blir rånade är väldigt obehaglig. Känslan av att ett ögonblicks infall kan ge katastrofala konsekvener är påtaglig och ger mig kalla kårar. Att av slumpens nycker plötsligt befinna sig i en så fullständigt panikartad situation måste vara det värsta man kan råka ut för. Med en skickligare skådespelerska än Aniston hade filmen fått ytterligare nerv. Ett stort plus också för en smart och mycket träffsäker titel! Betyget pendlar mellan trea och fyra men jag ger ändå en fyra för att den engagerade mig oväntat mycket.

DuskBringer

En överlag spännande om än väldigt otrolig thriller. Imponerande casting med tanke på att det är Håfströms debutrulle på "Amercian Soil". Skådespelarna gör också gott ifrån sej. Men filmen faller, som jag redan sagt, på sin bristande realism (något man i och för sej kan ha överseende med, med tanke på att det ju faktisk är en FILM). Något jag däremot inte har överseende med är den direkt dåliga konfliktupplösningen. Du borde ha filat mer på slutet, Håfström. En trea.

fantaisha

En film med äkta thriller-känsla över sig.. den började lugnt, sedan blev den lite tjatig och seg men sen så fick man den där härliga känslan, då man har frågor fulla huvudet och bara väntar på svar.. Filmen balanserar mellan en stark trea eller en svag 4 - vilket det blev tack vare underbara Clive Owen som visar att det är hans tur i rampljuset.. Så ska ni se denna film, var tålamodig så får ni tillslut det ni väntat på..

Mycket bra Hollywooddebut av Håfström. Allt är bra förutom att man kanske känner att man sett liknande förut.

skum och dålig tycker ja

slizy

Mycket bra film som hela tiden håller intresset på topp, händer altid något. Spännande med bra skådespel.

en svag fyra. Jäkligt seg ibörjan, men när det gått ca en timme började det äntligen hända saker, och i det stora hela var storyn riktigt bra. Det skulle blivit bara en trea om det inte vore för Jennifer Anistons förvånansvärt bra prestation.

miox

mycket bra filme bra skådispelare får stark 5

tessan81

kalles

Nja, dålig, även om Clive Owen är bra..
Cassel är mycket sämre än vad man är van att se honom.. Synd att fokus inte lades på huvudhistorien, utan på hämndlystna kriminalkommisarier och förskingringsbrott..

Stark etta, tror att det finns hopp för Håfström även om ingen av dom tre filmerna jag har sett av honom har varit speciellt bra..