Jalla Jalla

Jalla Jalla Köp filmen på CDON

Handling: En ung man, Roro, har hittat sin drömflicka. Men hans pappa, invandrare från Libanon, tycker annorlunda. Om generationsmotsättningar, impotens, vänskap, kärlek, varm sammanhållning och häftiga krockar i det mångkulturella svenska samhället.

År: 2000
Harry Goldstein
Tommy Andersson
Christer Fjällström

LisaMarie

Verkligen en feel-good-film med skön musik som perfekt matchar den softa men absolut inte innehållslösa handlingen. Måste också säga att storyn är angelägen och aktuell och att skådespelarna är väldigt, väldigt passande för sina rollkaraktärer.

Efter att ha fått höra mycket gott om den här filmen så blev jag rätt besviken när jag väl fick sett den. Filmen baseras på en ganska rolig grundidé men sen är den väldigt förutsägbar och enkel i alla aspekt som foto, miljö, skämt osv. Detta är bara ännu en svensk romkom, fast i "blatte"-format. ^^

jadu, en svensk film som är rolig! det är otroligt !

Det här är en skön komedi med sköna dialoger och karaktärer, fast inte mycket att hänga i julgranen, annars. Skämten är ibland lite väl mycket för mig. Men jag gillar verkligen Fares Fares så den får en trea.

bananasplit_96

Jag kan sammanfatta denna film med två ord - RIKTIGT ROLIG! Jag gillar filmer som den här, som har både humor och ett stort hjärta. Speciellt rolig är Torkel Peterssons karaktär Måns. Redan när jag precis hade sett klart filmen kände jag mig inte helt främmande inför tanken att se den igen. Det är en film man kan se många gånger. Kommer nog att bli en framtida klassiker!

MaliciousDelight

Alltså, en helt okej film om man behöver underhållning.

Maria007

Den bästa svenska komedi filmen enligt mig! stark 4;a

redlefto

mästerverk för den som vill se en oerhört läskig skräckfilm med inlevelse och känsla. 5 av 5 toast

bra, grym o rolig film iaf för att vara svensk