Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner

Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner Köp filmen på CDON

Handling: I början på 1900-talet utlyser en brittisk tidning en tävling att flyga mellan London och Paris.

År: 1965
Regissör: Ken Annakin
Originaltitel: Those Magnificent Men in Their Flying Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes
Alternativ titel:Those Magnificent Men in Their Flying Machines

Terry-Thomas
Benny Hill
Sam Wanamaker

kristin

Jag såg den här filmen med min pappa då tändes mitt flyg intresse som ännu lever kvar. Jag har sett filmen igen på senare tid och jag tycker den är fantastiskt rolig, när filmen gjordes 1965 så användes bla. riktiga maskiner kopior av orginalen inte datafejkat skit som det är för mycket av i dag. Samman fattnings vis så håller filmen även idag och ger en inblick i flygets barndom och lite filmhistoria också skulle jag tro. Jolin af skeldulf

Zirgo

Filmen ligger som klassiker hos mig. Idag kanske filmen inte erbjuder så mycket nytt, men det är en intressant historia och filmen innehåller många roliga scener som fortfarande underhåller trots att en del skämt naturligtvis hamnar under bältet. Filmen ligger på en stark två:a, och filmen kan helt klart hyras hem.

Monte Carlo-rallyt - eller Dessa fantastiska män i sina skumpande skraltiga automobiler (1969)