United States of Leland, The

United States of Leland, The Köp filmen på CDON

Handling: Leland är en ung kille som en helt vanlig dag begår ett hemskt brott, ingen förstår varför. Leland kommer i kontakt med Pearl Madison som är en fängelselärare. Pearl blir intresserad av honom och vill skriva en bok om hans liv. Leland berättar mer och mer om sin historia, men det finns ett hinder för Pearl, nämligen Lelands pappa som är en känd författare.

År: 2003
Kerry Washington
Sherilyn Fenn
Michael Pena
Michael Welch

Blev besviken på filmen. Den hade potential med sina tragiska karaktärer och mörka historia. Jag blir inte helt såld dock, vilket är väldigt synd.

En rätt okej film, fungerar att kolla på men tyckte den var rätt seg, höll på att somna till den. Stark tvåa.

Det här är ett mycket gripande drama om en ung kille som begår ett hemskt brott till synes helt utan något motiv. Ryan Gosling gör en makalös insats, en av sina allra bästa, som den alienerade Leland. Väcker många filosofiska frågor utan att ge några svar. Strålande rolltolkningar av alla medverkande och extra kul att se de personliga favoriterna Don Cheadle och Kevin Spacey i en och samma film även om Gosling är den som glänser. Cheadles kärleksbekymmer hade man kunnat lämna därhän eftersom det ibland blir för klyschigt och tar för mycket tid, men i övrigt är detta väldigt berörande och trovärdigt.

Ett orginellt och tänkvärt drama med mycket bra skådespeleri från samtliga. Man tappar inte intresset utan fortsätter att hänföras av filmens genunitet. Stark trea!, möjligtvis lite enahanda ibland.

Ryan Gosling gör grymt bra ifrån sig i det här vackra dramat stämplat "okänd". Det här är en sån där film som är skapad av en regissör som debuterar och inte gör så mycket efteråt - det var den här filmen han ville göra. Det märks tydligt eftersom "United States of Leland" är en väldigt egen film.

Blomman

Jag tycker att det här är en jätte bra film.
Den tar upp ämnet i en slags ny synvinkel och har ett bra budskap tycker jag.
Skådespelarna passar perfekt och handlingen är riktigt intressant. En fyra från mig.

Carras

SÅÅÅÅ BRAAA =) den har verkligen en mening... allt fler bitar faller på plats allt efter som... Jättebra (o snygga =P) skådisar