Santa's Slay

Santa's Slay Köp filmen på CDON
1,9

Handling: Jultomten är i själva verket en demon som förlorat ett vad med en ängel, vilket gjort att han blivit någon som ger ut julklappar och sprider glädje. Men nu när vadet blivit upplöst så återvänder han till att vara ond igen...

Regissör: David Steiman

Tommy 'Tiny' Lister
Dave Thomas

Copyright Media 8 Entertainment

Helle85

Hade inga som helst förväntningar men ändå förmodligen bland det sämsta jag nånsin sett.

Den här var ganska exakt som jag förväntade mig. Inget som går till historien som den bästa julfilmen genom tiderna, men duger finfint en kväll när man inte orkar se nåt alltför tungt. Den blir aldrig riktigt tråkig och har en sjuk charm. Mycket stark tvåa!

GalnaMee

Såg den här filmen i skolan, annars skulle jag aldrig ens ha tänkt tanken att se den.

Santa's Slay handlar om en tomte som tvingats vara snäll och ge barn julklappar i tusen år. Efter dessa tusen år övergår han dock till att mörda dem istället, och julafton blir till Mördardagen. Tyvärr är det nästan ingen som inser det, speciellt eftersom ingen tror att tomten existerar.

Jag har aldrig förstått vad som är så bra med dessa så kallade splatterfilmer. Blir en film bättre av att man lägger in överdrivna mängder blod och våld? Om du är en sådan som skrattar när du ser någon bli spetsad med en ljusstake genom halsen, kommer du att uppskatta denna film. Annars inte.

jacco

Kul idé. Lockar till skratt några gånger. Men ändå en riktigt dålig film

Nördi

Själva idéen tycker jag låter helt fantastisk. Hade faktiskt rejäla förväntningar inför denna film. Tomten som mördar? Kan ju inte bli fel. Trodde jag.

Visst, tomten är kul och mördar på. Men tycker ändå inte om det hela konceptet med att en satans gullig sextonåring ska vara med och jagas. Mer blod och mindre prat. Så kanske den hade fått mer än en trea alltså.
Och låt er inte luras utav dom bra skådisarna i början. Dom är bara tillfälliga.

Att säga "fuck" i teve verkar fortfarande vara en jätte grej för vissa. Har en del kompisar som tycker detta är kul, men seriöst, att det inte finns något annat än svordommar som försöker bli klassikt klyshiga och en ond vreslar tomte är inte roligt, iallafall i mitt tycke. Helt värdelös.