Ninja Scroll

Ninja Scroll Köp filmen på CDON
4,3

Handling: I ett medeltida Japan dör hela byn Shimodas befolkning av något som ser ut som pesten. Men när en närliggande mindre klan skickar ut en grupp ninjas för att ta reda på den egentliga orsaken, slaktas dom av en oerhört stark demon. Den enda överlevande ninjan är kvinnan Kagero som räddas av den kringströvande krigaren Jubei.

Jubei kommer senare i kontakt med den mystiske regeringsspionen Dakuwan. Det visar sig att demonen var en av de åtta demonerna från Kimon och deras ledare är en man som Jubei redan dödat en gång?! De arbetar för den ondskefulle Shogun of the Dark och deras dolda planer måste stoppas.

År: 1993
Wendee Lee
Joe Romersa
Doug Stone

Rymdis

Den var mycket bra i mina ögon, men om man inte gillar svärd och deras användande är den nog inte värd mer än en trea.

Cool film :) handlingen va rätt okej den oxå

rivulet

underbart rå och äkta! vackra scener trots mycket splatter, vilketär et stort +! det som drar ner betyget något är att det hela känns lite för krystat iom inkarnationen, vilket inte får sin förklaring. men underbar på alla andra sätt!

jeb

Atmosfär, action, stämning, intressanta karaktärer och välgjord animation. Rå och brutal precis som en manga film ska vara. Folk dör på de mest utstuderade sätt, krigare mister armar och ben, oskyldiga klyvs mitt i tu, och blodet sprutar ymnigt. Man funderar på om inte Ninja Scroll var den en inspirationskälla för Quentin Tarantino när han beslutade sig för att ha med en animerad scen i Kill Bill: Vol. 1. Se filmen med originalrösterna och engelsk text, dubbningen till engelska är väl inte den bästa. Enligt mig en blodig och mycket underhållande actionfilm med mycket muskler och lite hjärna. Första manga filmen jag verkligen gillade.

Filmen är animerad