Toy Story

Toy Story Köp filmen på CDON

Handling: Woody är en marionettcowboy som ägs av unge Andy. När Andy är ute ur rummet skryter Woody med att han är Andys favoritleksak. Hans störste konkurrent är Buzz Lightyear.

Originalet hade biopremiär 1996. 2010 kommer filmen igen, nu omgjord i 3D.

År: 1995
Regissör: John Lasseter
Originaltitel: Toy Story
Alternativ titel:Toy Story i 3D (re-release)
Ingår i tema: Disney Pixar

Tim Allen
Don Rickles

Copyright Walt Disney Pictures

Dansus

Denna film var den första animerade film jag såg. Men jag kommer inte ihåg den på grund av det. Filmen blev högt uppskattad av mig och blev en barndomsfilm som jag aldrig glömmer. Vem hade trott att denna film än kunde beröra en?

Det förvånar mig att den var först och gjorde ett sådant stort intryck på både barn och vuxna. Det blev en självklar favorit! Karaktärerna som Wody och Buzz var så levande att man levde sig i berättelsen.

Jag ger den en stark femma på grund av dess fantasi, berättelse och karaktärer som aldrig lär glömmas.

Venschla

Det här är ännu en film som jag tyckt bättre om ju äldre jag blir (antar att jag va trög och inte förstod humorn när jag va yngre). Den är väldigt smart men innehåller nästan inga tjejer vilket suger fett. Tur att man kan se den på svenska så man äntligen kan slippa Tom Hanks röst.

Det här är den första datoranimerade långfilmen som gjordes och jag kommer själv ihåg vilken njutning det var att se på den när den kom. Nu har det närmast gått inflation i de datoranimerade filmerna, men den här klassikern håller fortfarande måttet vid jämförelse. Förutsägbart, men ändå charmigt och levererar en viss nostalgikänsla. Det bjuds på en del skratt för de vuxna, men framför allt riktar den sig till de lite yngre. Småkul och gullig liten film.

jag_mandis

Sån fantastisk humor !!

En film som jag uppskattar väldigt mycket. Väldigt underhållande med en rolig plot.

den här har man sett mycket när man va liten dock bara me svensk tal och det va faktiskt den försa gången ja hörde den på engelskt tal och det blev mycket bättre.dock kan man story utan och innan men den e så bra så att struntar i det.stark 8

Christiian2

Riktigt bra animerad film! riktigt kul och underhållande också.

Dansus

En härlig rulle med snygg animering.

Noisome

Jag älskar Disney, men denna film är inte en personlig favorit. Vet inte riktigt vad det är som inte tilltalar mig, kanske att den stundvis inte känns alls barnvänlig. Klart sevärd men det finns bättre.

Filmen är animerad

Toy Story 2 (1999)