Take The Lead

Take The Lead Köp filmen på CDON
Musik:
Ungdom:
3,6

Handling: Antonio Banderas spelar Pierre Dulaine, en inspirerande danslärare på Manhattan som ägnar sin tid åt att lära high school elever att dansa sällskapsdans.

Till att börja med är studenterna måttligt intresserade av Dulaine och hans undervisning, men hans engagemang visar dem sakta men säkert att det är värt besväret att anstränga sig. Till sist tar de till och med steget ut och kombinerar Dulaines klassiska dans med den hip hop-inspirerade dansstil de själva föredrar, en kombination som kännetecknas av energi.

Dulaine kommer att bli några av elevernas mentor, och många av de här eleverna har egentligen ingenting att hoppas på i livet. Men Dulaine uppmuntrar dem att bli bättre och bättre med siktet inställt på att delta i en prestigefull danstävling. Utvecklingen lär studenterna vad stolthet, respekt och ärlighet innebär och får dem att se ljusare på framtiden.

Filmen är baserad på en sann historia.

Regissör: Liz Friedlander

Alfre Woodard
Dante Basco
Yaya DaCosta

Copyright AB Svensk Filmindustri

En mycket bra film med härlig handling och fantastisk karaktär

k510i

obs! måste ses älskar alla snygga killar och den fantastiska dansen!det är en riktig måbrafilm!älska!

Little Ell

Sjukt sköna skådespelare, bra handling och roligt ;D

Spike

Den här filmen är ganska skön, men mest för de snygga killarna och dansen. Förutom det så är den ganska tråkig.

jag är svag för dansfilmer och detta är sannerligen en dansfilm! överdrivenheten går för långt i slutdansscenerna - de drar ner betyget men det drar upp mitt humör! filmen själv är de sedvanliga och inte så överraskande, återigen så är den vackra Dewan med.

ronnbackmeister

Take the lead är en en helt okey film.
Antonio Banderas är grymt bra i filmen som danslärare.
Många hyffsade skådespelare som är bra på att dansa
Hyffsat underhållande och rolig.
Skön musik och danserna är bra.

Vissa repliker är fula dock och ibland känns det nästan overkligt (liksom så där gör man bara inte). Även ganska förutsägbar.
Men okey filmen är sevärd, underhållande.
den får väl en 3.a då, men definitivt inte en stark.

Gojjo

Är väldigt svag för dansfilmer så självklart gillade jag denna. Väldigt explosiva dansnummer men den är så full med klicheer vilket hindrar mig från att ge den ett högre betyg.

Biopremiär: 2006-06-24