Fountain, The

Fountain, The Köp filmen på CDON

Handling: THE FOUNTAIN är en odysse som spänner över 1000 år om en mans eviga strävan att rädda kvinnan han älskar från att dö.

Denna episka resa börjar i 1500-talets Spanien där Tomas (Hugh Jackman) på uppdrag av drottningen söker efter källan till evigt liv. Resan fortsätter i modern tid där Tommy desperat försöker finna ett botemedel för den cancer som sakta bryter ner hans älskade fru Isabel (Rachel Weisz). Århundraren in i framtiden börjar sedan Tom långsamt greppa det mysterium som tagit upp hans väsen under ett helt millenium.

Regissör: Darren Aronofsky
Cliff Curtis
Donna Murphy
Mark Margolis

Copyright Twentieth Century Fox

En ganska stor besvikelse för min del då jag tyckte trailern såg bra ut och filmen lät intressant. Men man ska inte se trailers, så är det bara. Hugh Jackman och Rachel Weisz sköter sig bra, men ingen av dem är strålande direkt, båda har sina svackor. Och stundtals känns filmen nästan skrattretande, jag vet inte vad det är.

Den är snyggt gjord, men handlingen är både förutsägbar och ganska tråkig. Man hade kunnat få ut så mycket mer av grundidéen.

Filmmagi, visuellt underbart och gripande.

Wow. Darren Aronofsky ter sig för mig allt mer som den intressantaste regissören just nu. Har aldrig blivit besviken på hans filmer och detta var inget undantag. Det visuella är ögonbedövande och hela historien är som en resa genom människans inre. Flummigt så det förslår, men filmen tilltalade mig ändå. Jag förstår de som drar paralleller till År 2001 - Ett rymdäventyr, men i mitt tycke är detta ännu bättre. Egentligen kan man ge den här filmen vilket betyg som helst. Jag förstår verkligen folk som tycker att det bara är trams, men jag gillade det starkt.

Ajice

AMAZING! Mer av det här tack! Rörande vacker och mind-blowing. En av favoritfilmerna

Filmmagi, visuellt underbart och gripande.

Nikoel

Hugh Jackmans bästa roll hittills och en alldeles makalös resa till film, se den!

andor

En klurig, visuellt vacker och emotionell
film där jag inte kom på hur allt hängde ihop utan att jag kollade på imdb.

paolomaldinii

helt underbar film.
Jackman är lysande i sin roll.
jag blev faktiskt helt överaskad av två saker i filmen, först bilden är skit bra , sen musiken är oslågbar utan tvekant.
måste köpa filmens soundtrack.

försvarsverk

En otroligt vacker film visuellt sett! Hugh Jackman gör en härligt gripande rolltolkning. Och jag vill bara se den om och om igen.

Visuellt helt enastående vacker film. Kanske en av de vackraste filmer jag sett. Aronofsky är helt klart en av de mest intressanta filmskaparna under 2000-talet. Stark fyra!

Biopremiär: 2007-03-23