Pokémon 2 - Ensam är stark

Pokémon 2 - Ensam är stark  Köp filmen på CDON
1,8

Handling: Ash Ketchum måste sätta sin hjärna på prov när han försöker rädda jorden från undergång. Han måste hämta hem tre skatter från tre olika öar, och lämna dom till sin rätta ägare, annars kommer värden att översvämmas av en underjordisk flod skapad av den mäktige Lugia. Men det visar sig att en girig samlare också är med i leken.

År: 2000
Ted Lewis
Eric Stuart
Ikue Ootani

Hanes

Just sådana här filmer funkar det bara om det blir en. Dom andra blir aldrig lika bra. Och Pokémon 2 är inget undantag. I den här filmen har dom försökt lägga till mer spänning med hjälp av musiken och mer datoreffekter vilket dom inte lyckas med. Det skulle lätt bli en etta om jag inte skulle varit ett litet Pokémon fan. Så det får bli en väldigt svag tvåa..

KatrinaL

Jag fattar inte vad folk har emot Pokémon? Några små söta varelser som kan utvecklas och slåss med varandra. Jag tycker att ni som betygsätter måste tänka på vad alla barn tycker om filmen och om det är en lämplig barn film inte en lämplig vuxen film. Och desutom gillar jag inte när ni skriver att Pokémon är fula, okej om ni inte gillar dom, men att säga att det är fult tecknat stämmer inte. Visst alla tycker olika, men ändå.

Så till filmen. Jag minns inte så mycket från filmen, men jag minns att jag gillade den när jag var liten, vilket betyder att den är godkänd, jag minns också vissa delar som jag tycker var bra. Den innehåller spänning som är bra för barn från typ 6-10. Så jag rekomenderar den till dom som gillar Pokémon.

Inte samma klass som Ettan, men bra. En svag trea, men en femma till alla gulliga Pokémon. Särskilt Charmander.

Jag kommer inte ihåg så mycket av den.
Den höll väl nästan samma standard som den första filmen.

Hemskt mesig film. Innehåller inte ens humor som kan rädda den...

filmernas härskare

Handlar om en skurk som samlar på kort och bygger ett enormt ufo som kan fånga in stora fågelpokémons, som i sin tur kommer leda till världens undergång.
Skurken är kall och stel, det enda som fungerar i filmen. Resten av filmen dyker det upp stentråkiga och töntiga karaktärer och man får beskåda trista och fult animerade fighter mellan några pokémons.

Den egentliga budskapet i filmen är att man ska lära sig att inte köpa de där samlarkorten. Det får man lära sig av skurken i denna stentråkiga film som just samlar på de dumma korten.

Bara en film för dem som följer serien, samlar på korten, spelar tv-spelen, m.m.

Pokemon spelen är lite småroliga, själva grejen kring Pokemon är kanske för stor, lite för stor i alla fall. Vi behöver inte spelkorten, filmerna eller leksakerna, vi behöver isåfall bara spelen.
Detta är mest larvigt, med gulliga små pokemons som spöar upp varandra i eviga strider, det är fult animerat dessutom.

Hanes

Pokémon 3 (2001)
Pokémon 4Ever (2002)
Pokémon 5: Heroes (2003)
Pokémon 6 (2004)
Pokémon 7 - Destiny Deoxys (2005)
Pokémon 8 - Lucario och Mysteriet med Mew (2006)
Pokémon Ranger and the Temple of the Sea (2006)
Pokémon: Darkrai slår till (2008)
Pokémon: Giratina och krigaren från himlen (2008)
Pokémon: Arceus och livets juvel (2009)