Mun mot mun

Mun mot mun Köp filmen på CDON
2,4

Handling: En familj lever i fritt fall sedan äldsta dottern, Vera, rymt hemifrån för ett år sedan. Alla i familjen är delaktiga i att hon rymde men pappa Mats är den som bär den största skulden. Vera lever med Morgan, en äldre kriminell som utnyttjar hennes utsatthet. Mats försöker få kontakt men hon vill inte ha med sin familj att göra. Nu närmar sig Veras 18-års dag och till slut blir Mats desperat i sin kamp att få tillbaka sin dotter. Mun mot mun handlar om överlevnad och befrielse. Om att livet ibland ger oss en andra chans och att kärleken är större än hatet.

Regissör: Björn Runge
Ann Petrén
Elisabeth Falk
Ingvar Hirdwall
Anton Jarlos Gry

DÅÅÅÅÅÅLIG FILM! ! ! ! ! ! !

En ovanligt grå och suddig film som aldrig känns riktigt realistisk. Handlingens sidospår var mest irriterande - jag ville se mer om Vera, Mats och Morgan. Sedan var det tunga tempot och de stela rollerna heller inget plus.

davo

Fetångest och lite för mycket stiff lines. Svår att ta till sig kändes inte på riktigt ibland. Pappan var verklighetstrogen. Vill aldrig se om den.

Helle85

nja inte skärskilt bra kände inte så mkt sympati för henne faktiskt..käände mer sympati för hennes brors flickvän.

Sådana här filmer brukar falla mig i smaken, men det gör inte riktigt den här. Den är tragisk, hemsk och berörande, precis som jag vill ha det. Däremot känner jag ingen riktig sympati för huvudpersonen och det hela känns ganska oäkta. Sonens flickvän känner jag dock en väldig sympati för, hade gärna vilja se lite mer av hennes liv. Plötsligt slut, men det funkar. Betyget blir en stark trea, mest tackvare mitt starka intresse för liknande filmer.

Big Lebowski

Anton Jarlos Gry, min gamla klasskompis spelar sonen i familjen - Joel. Bara det gör att filmen blir grym. Han är en av huvudrollerna, så han borde står med i listan bredvid tycker jag.

Sen är resten av storyn på gränsen till för mycket deppigt med den knarkande dottern och den sargade familjens försök till att få tillbaka henne.