Matador, The

Matador, The Köp filmen på CDON

Handling: Yrkesmördaren Julian Noble (Pierce Brosnan) får ett nervöst sammanbrott under ett uppdrag i Mexico City. På ett hotell träffar han affärsmannen Danny Wright (Greg Kinnear) som leder till en mycket märklig vänskap.

Regissör: Richard Shepard
Dylan Baker
Portia Dawson
Jonah Meyerson

tessan81

En film som sticker ut ur mängden blir jag alltid glad åt. Brosnan gör en kufisk karaktär som är både sorglig och rolig. Det sker hela tiden oväntade saker och otippade repliker fälls titt som tätt, vilket är filmens stora plus. Minus är att det blir lite händelsefattigt efter en fartfylld första halvtimme. Sevärd.

En liten pärla faktiskt där Pierce Brosnan övertygar i en lite annorlunda roll för honom. Skönt att se honom spela lite av en loser, fast med glimten i ögat. Överraskande bra film faktiskt.

Ganska underhållande och Brosnan är riktigt skön!

En rolig och bra film, som får en svag 4:a av mig...

Otippat ändå rakt drama!

the_jobe

En film med starka färger och många snygga bilder tänkte jag inleda min kommentar med redan i början av filmen. Då anade jag inte att även storyn skulle vara bra.

The Matador är väldigt skön och har både action och drama...och sista låten är en låt av det näst bästa bandet som finns, The Killers.

Corpral EVIL

Ha ha ha ja denna film är ett bevis på att Pierce Brosnan forfarande är en av världens bästa skådespelare! Från att vara Bond till detta känns starkt gjort! Väldigt övertygande och rolig som rollen som utbränd Hitman! Hade höga tankar om Brosnan innan men nu när jag vet att han även kan vara roliga karaktärer (Inte bara Bond rolig) Så växer han ännu mer (Han ser till att filmen får en 4:a). Rolig film med mycka oväntade repliker och vändningar! Många bra skådespelare ger film ett stort +! The Matador är ett måste! En 4:a! Finns det något sorligare än en utbränd torped :P?

ashkan

Pierce Brosnan höjer den här filmen från en 3:a till 4:a