Förintelsen

Krig:

Förintelsen Köp filmen på CDON
Krig:
4,0

Handling: Familjen Weiss är en judisk familj i Berlin. Efter det nazistiska maktövertagandet 1933 blir restriktionerna för judarna allt fler, Karl förlorar jobbet som läkare och hans pappa Josefs butik förstörs under Kristallnatten.

Pappa utvisas till Polen och Karl skickas till koncentrationslägret Buchenwald. Karls bror Rudi flyr till Prag där han förälskar sig imotståndskvinnan Helena Slomova. Man följer också en ung arbetslös jurist, Erik Dorf, som stiger i graderna i SS och blir Obersturmbannführer.

År: 1978

Tovah Feldshuh
Marius Goring
Tom Bell

Silverpilen

En bra, välspelad, gripande och även hemsk film/serie (som dessa filmer nu ska vara) om Förintelsen. Usch vad hemskt det var under andra värdskriget och främst då i Tyskland. Att en sån hemsk sak som Förintelsen har inträffat är än idag helt ofattbart! Nazister är verkligen riktigt vidriga de. De är en av de absolut vidrigaste (om inte rent av de vidrigaste) människor som vandrat på jorden! Fy för dem säger jag bara!
En sak till som också gör mig väldigt upprörd och får mig att må illa är alla dessa idioter som förnekar Förintelsen idag! Som påstår att den aldrig har ägt rum och som ger sig på de som överlevde och säger att de är lögnare! Jag menar räcker det inte med det som de behövde utstå under kriget?? Måste de råka ut för dessa idioter som ger sig på de i nuläget också!! Dessa "människor" borde verkligen skämmas!!

Tillbaka till serien då
Som sagt så är serien absolut sevärd och man får sig en tankeställare efter att man har kollat på den!

Stark 3 blir betyget ifrån mig!

JoyRide

Oj vilken stark handling, väldigt bra skådisar.