Producers, The

Musikal:

Producers, The Köp filmen på CDON
Musikal:
2,5

Handling: Teaterproducenten Max och hans revisor Leo har en plan. De ska locka investerare att satsa pengar i en pjäs, använda en minimal del av pengarna och sätta upp ett givet fiasko. När pjäsen lagts ner ska Max och Leo inkassera pengarna som aldrig användes och leva livets glada dagar. Tyvärr delar inte alltid teatern och publiken uppfattning om vad som är en dålig pjäs. Max och Leo får ett oväntat problem ...

Regissör: Susan Stroman
Jon Lovitz
Andrea Martin
David Huddleston
Debra Monk

Musikalen är, liksom dom flesta musikaler, utdragen och ganska tråkig på många håll. Själv somnade jag till under en av alla sångerna för några minuter så det är ju knappast ett gott tecken. Sen så är filmen väldigt genomskinlig så man vet ganska snart efter att filmen börjar hur den även kommer att sluta.

Dessutom så är karaktärerna ganska ytliga och tråkiga och mest baserat på gamla uttjatade stereotyper så det blir minus för det med.

erimad

En stundtals helt absurd film. Att blanda en massa hitler hälsande med underlig dans och "gay-kultur" är verkligen roligt. Skönt skådespeleri och mycket humor. Uma Thurmans försök till att prata svenska är också otroligt kul. Musiken är rolig men många gånger alldeles för utdragen. Hade filmen reducerats till ca 1,5h skulle den nog kunna fått ett högre betyg, man tröttnar på den innan den är slut. Men ett godkänt betyg är den värd.

miox

en dålig film men bra skådispel

En bra musikal med mycket humor.

Muzzic-Maria

En musikal med mycket humor, bra musik och en kul story. Såklart det blir en femma!

Biopremiär: 2006-03-17

Det våras för Hitler (1968)